KÜRT SORUNU-1

Su anda bu yaziyi 0 kisi okuyor.
Bu yazi toplam 2694 defa okundu.
Bu yazi bugun 5 defa okundu.

25. 11. 2006’da dostum ve memleketimizin önde gelen terör uzmanlarından Ercan Çitlioğlu’nun dâvetlisi olarak Bahçeşehir Üniversitesi’nin düzenlediği “Terör Okulu 3″ içerisinde “Küresel Tehdit: Terörizm” başlıklı bir konferans verdim. 250 kişi civarındaki dinleyiciler arasında yüksek lisans talebeleri yanı sıra, komiser ve üstü polisler, yüzbaşı ve üstü subaylar ve devletin önemli kurumlarının hepsinden ileri gelenler vardı. Yakınlarda katıldığım 5. Ulusal Sokak Çocukları Sempozyumu’nda da benzer bir konuşma yapmıştım.

Derste teröristlerin psikolojik özellikleri, terörizmin nasıl geliştiğini ve PKK terörünün nasıl hâricî güçlerin de desteğiyle bu günkü hâle getirildiğini örneklerle anlattım. Oradan cımbızla alınan bâzı lâflarım ânında “dinci” ve “solcu” internet sitelerine KÜRTLERE AĞIR HAKARET diye düştü ve “Kürt düşmanı faşist” olarak damgalandım.

Daha önce de Mülkiyeliler toplantısında aynı muameleye mâruz kaldığım için, katmerli faşist oldum, iyi mi? Ayrıntılara girmeden önce sarih, net iki ifâde: 1) Kesinlikle Kürt düşmanı değilim! Olamam. Bu öncelikle benim millî menfaatlerime ters düşer (anlatacağım), ayrıca da insanlık anlayışımla bağdaşmaz. 2) Faşizme kanımın son damlasına kadar karşıyım!

Haberlerde Kürtler’in nüfus kontrolü yapmayı reddettikleri, kan parası almak için çocuklarını arabaların önüne attıkları, Diyarbakır’da 1991–1992 senelerinde askerlik yaparken buna şâhit olduğum ve bir yüzbaşının çocuk sakat kaldığı için birkaç milyar TL ile kurtulabildiği, ölseydi 10 milyar TL ödemesinin gerekeceği vardı. Bunların hepsi doğru, hâttâ daha neler neler anlattım, aşağıda bahsedeceğim; bir bilim adamı gördüklerini anlatır. Aldığım tepkiler arasında söylediklerime de itiraz edebilen yok, sâdece başlığa bakıp elmekle hakaret edenler, öldürüleceğimi, başıma gelecekleri sıralayanların yanı sıra, hak verenler de var. Küfür ve tehditlerin hâricinde, dikkate aldığım iki mesajı zikredip, yazıma devam edeceğim. Biri ve çok önemli bir konuya parmak basan kendini Dr. Yıldız diye tanıtan birinden, öbürü de derslerimde gördüğü demokrat ve entellektüel kişiliğimle bunu bağdaştıramadığını ifâde eden, beni katı Kemalist olmakla suçlayan Kürt asıllı bir talebemden: «Sayın Doksat… Size haberin çıktığı sitenin adresini gönderiyorum. Samimiyseniz basından cevabınızı, reaksiyonunuzu göreceğiz. Ama artık şunu iyice belleğinize yazmalısınız. Kürt eski Kürt değil. Dünya da çok değişti. Düşmanlık ve aşağılama ile bir yere varılmaz. Bu hem Türk hem de Kürt için geçerli. Bu işi kirli istihbarat örgütü oyunlarına başvurmadan, sivil, demokratik metotlarla toplumun kendi arasında halletmesi mecburidir. Zorla 80 senede ve Kürtlerin en zayıf anlarında becerilmeyen şey bundan sonra mümkün değil. Kürt Ortadoğu’da uyuyan bir devdi ve bu dev tam 30 yıl önce tekrar uyandı. Kabileden milletleşti, eski tarihi, hak ettiği yeri adım adım geri alıyor ve alacak. Saygılar Dr. Yıldız Almanya www.haber3.com

Talebeme cevabım: «Merhaba Evlât, İsmini yazmamışsın ama sana cevap vereceğim, çünkü samimisin. Okuduklarına inanma, arada doğrular da var ama tahrifat bol. Bu günlerde web mekânımda Kürt Sorunu başlıklı bir yazı ile mes’eleyi nasıl gördüğümü anlatacağım: www.keremdoksat.com ve http://www.doksat.com/. Bu arada, Kürtler’in nüfus plânlamasını veya doğum kontrolünü asla yapmadıkları ve “kan parası istedikleri” âdetleri maalesef doğru. Gerçekten bilmiyorsan bir araştır. Ben içinde yaşayarak gördüm. Bu gün haberlerde vardı, Diyarbakır’daki âilelerin ciddi bir kısmı çocuklarını sokaklarda çalıştırıyor ve devlet bununla başa çıkmak için uğraşıyor. Katı Kemalist ne demek bilmiyorum ama Atatürk’ün dediği gibi, “ne mutlu Türk’üm diyene” lâfına bağlıyım; onun en çok ilham aldığı kişinin de aslen Kürt olduğunu hatırlamanı isterim (Ziya Gökalp). Batı, Kürtler’i etnik ayrımcılığa yöneltip sonra harcamak için kullanıyor; bence mes’eleye bu açıdan bir yaklaş. Ben Kürt düşmanı değilim ama maalesef Kürtler’in çoğu Türk düşmanı hâline getirildiler. Bu da zincirleme tepkileri doğuruyor. Bunu önlemek için neler yapılması gerektiğiyle ilgili yapıcı tavsiyelerime ise bu haberlerde kasıtlı olarak yer verilmemiş! Bana cevap vermeni pek istemiyorum çünkü yazındaki saygılı ifâdenin bozulmasını istemem (ne de olsa bu risk var). Anneannem Çerkez, babaannem Etiler’e dayanıyor, soyadım Rumca ama ben Türk’üm. Etno-sentrizmle kavmiyet farkına dikkatini çekmek isterim.»

GERÇEKLER

Önce mes’elenin adını koyalım:

      

  • Atatürk döneminden sonra Kürt mes’elesi hep göz ardı edilip yok sayılmış mıdır? Evet!
  • 12 Eylül Darbesi ile kardeş kavgası geçici olarak durdurulmuşsa da, sonraki dizi dizi hatalar sebebiyle memleketin canına okunmuş mudur? Evet!
  • Türkiye’de bir Kürt sorunu var mı? Var!
  • Bunu artık herkes kabûl ediyor, nihâyet görüyor mu? Evet!
  • Güneydoğu sınırımızda adı resmen öyle olmasa da, fiilen bir Kürdistan kurulmuş mudur? Evet!
  • Bunun tesisinde en önemli rolü sözüm ona “demokrasi götürmek için” oraya giden Amerikan askerlerinin Türkmenler’in nüfus kayıtlarını yok edip öldürmelerinin, Kürtler’i alenen kayırmasının rolü olmuş mudur ve bu hâlen de aynen sürmekte midir? Evet!
  • Memleketimizin Güneydoğusu’nda internette alenen haritalarla belirlenen bölgelerdeki illerin belediye başkanları alenen kendi petrollerini çıkarabileceklerini, Kürtler ile konfederasyona gidilmesinin doğru olacağını söylüyorlar mı? Evet!
  • Konfederasyonun kaçınılmaz sonucu bölünme midir? Evet!
  • Bütün Batı Âlemi Kürtler’i desteklemekte, Türkler ise kafalarına çuval geçirilmek dâhil, sürekli olarak aşağılanmakta mıdır? Evet!
  • AB’ye giriş süreci masalında da bu konuda alenî dayatmalar var mıdır? Evet!
  • Batı, bütün Türk-Osmanlı tarihi boyunca sürekli olarak Kürtler’i devlet aleyhinde kışkırtıp muhtelif isyanları desteklemiş midir? Evet!
  • Batı, Kürtler’i çok mu sever? Yapmayın Allah aşkına, umurunda değildir. Onlar sâdece menfaatlerine önem verir ve hepimize ikinci sınıf insan gözüyle bakarlar!
  • Turgut Özal isimli bir zat Birinci Körfez Harbi’nde “bir koyup beş alacağız” deyip de bizi Irak’tan başka bu harpten tek zarar eden ülke hâline getirmeyi başarmış(!) mıdır? Evet!
  • Aynı zat, zâhiren ortada fol da yumurta da yokken “Kürtler’le konfederasyon düşünebiliriz” demiş midir? Evet!
  • Bu zat Kürt müydü? Evet!
  • Bu zat bu memlekette cumhurbaşkanı olmuş mudur? Evet!
  • Onun iktidarda olduğu dönemde muazzam miktarlarda teşvik bu bölgeye akıtılmış mıdır? Evet!
  • Bu paralarla atılan temellerin kaçının üzerinde inşaat devam etmiş ve bölgeye hizmet etmiştir? Hemen hiçbirinin!
  • Peki, bu “müteşebbisler” aldıkları paralarla ne yapmışlardır? Çoğu “beyaz işine” veya benzeri yasadışı işlere başlamıştır!
  • Gene o dönemde ilk PKK eylemleri başlamış mıdır? Evet!
  • Bu örgüt hem Marksist hem de etnik ırkçı bir teşkilât mıdır? Evet!
  • Bu örgüt ilk eylemlerinde kimleri öldürmüştür? Kürtler’i!
  • Sonradan türeyen Kürt-İslâm sentezcisi Hizbullah örgütü inanılmaz vahşilikte cinayetler işlemiş midir? Evet!
  • Hâlen patlamaya hazır bir bomba hâlinde Türk – Kürt hizipleşmesi, hâttâ düşmanlığı körüklenmekte midir? Evet!
  • Kürt kalkışması provaları yapılmış mıdır? Evet!
  • Bir iç harp patlarsa bundan Kürtler mi, Türkler mi gâlip çıkacaktır? HİÇ BİRİSİ!
  • Bütün bunlar, olup bitenlerin çok önceden plânlanıp programlandığını gâyet açıkça göstermekte midir? Evet!
  • Peki, kim fayda görecektir bu işten? Beynelmilel emperyalizm, dünyayı yöneten bir avuç ultra-zengin seçkin!
  • Nasıl mı? Anlatayım…
  • DANANIN KUYRUĞU NASIL KOPACAK? ,

Gaziantep’te katıldığım 5. Ulusal Sokak Çocukları Sempozyumu’nda çeşitli illerden gelen hepsi de bilim adamı olan araştırmacıların hepsi ortak olarak şunları ifâde ettiler: 1) Büyük şehirlerin hemen hepsi, büyük çoğunluğu Güneydoğu’dan, özellikle de Diyarbakır’dan gelen bir göç furyasının altındalar; yâni bu insanlar Kürt. 2) Bu âilelerin hiçbiri doğum kontrolüne yanaşmıyor, çoğu çok-eşli ve dokuz on çocuktan aşağı değil nüfusları; daha az olursa yeni eş alıyor erkekler. 3) Bu âilelerin hemen hepsi çocuklarını sokaklarda çalıştırıyorlar ve nasihate, yasal yaptırımlara hiç aldırış etmiyorlar. 4) Bu âilelerin hepsi “hemşerim gettolarında” yaşıyorlar ve oralara çoğu zaman polis, hâttâ jandarma bile giremiyor. Bu âilelerin üyelerinde her türlü suç işlenme oranı muazzam derecede yüksek; çoğunun belli bir geçim kaynağı yok. Bilhassa İstanbul, İzmir, Adana, Mersin başta olmak üzere, bütün şehirlerin çevrelerindeki gecekondularda yaşıyorlar. Temel güvenlik duygusundan mahrum, sevgiyi âdilâne tadarak ve paylaşarak büyümesi imkânsız olan bu çocuklar pek çok fiziksel, cinsel ve sâir travmalara da mâruz kalarak en iyimser olarak hudutta (borderline), çok daha sık olarak antisosyal kişilik örüntüsü geliştirmektedirler.

Yâni saldırganlık, evlâdını araba altına atacak kadar aldırmaz ve çıkarcı olmak, yalancılık, döneklik ve kalleşlik gibi antisosyal özellikler Kürtler’e özgü değil, aynı şartlarda yaşayacak herkes için geçerli olacak davranış örüntüleridir. Daha da açık bir ifâdeyle, Kürtler kanları bozuk olduğundan değil, bu orantısız üreme + feodal yapı + göç + açlık ve cehâlet sonucunda ve kapalı hâlde yaşadıkları için böyle davranmaktadırlar. Aynı şeylere bugün bütün Mısır’da, Hindistan’da ve Afrika’da hazin şekilde rastlanıyor. Açlık ve sefâletle gurur bağdaşmaz!

Şimdi, Almanya’dan yazan Dr. Yıldız’ın söylediklerine bir geri dönelim: “Ama artık şunu iyice belleğinize yazmalısınız. Kürt eski Kürt değil. Dünya da çok değişti. Düşmanlık ve aşağılama ile bir yere varılmaz. Bu hem Türk hem de Kürt için geçerli. Bu işi kirli istihbarat örgütü oyunlarına başvurmadan, sivil, demokratik metotlarla toplumun kendi arasında halletmesi mecburidir. Zorla 80 senede ve Kürtler’in en zayıf anlarında becerilmeyen şey bundan sonra mümkün değil. Kürt Ortadoğu’da uyuyan bir devdi ve bu dev tam 30 yıl önce tekrar uyandı. Kabileden milletleşti, eski tarihi, hak ettiği yeri adım adım geri alıyor ve alacak.”

İşte, müthiş tuzak ve aldatmaca burada! Bu, gayrı mümkün (imkânsızdan da öte olamayacak) bir yanılsama, bir ütopya! Bütün Batı Âlemi neden çullandılar üzerimize dersiniz? Amaç bâkir petrol yataklarını ve geleceğin en önemli sorunsalı olacak suyu kullanmak. İşin bir de dinî yönü var tabii… Kürtlük, hâlâ birbirlerini anlamayan farklı lisanlarla (haydi, lehçe diyelim) konuşan, etnik homojenitesi filân olmayan ve tarihleri boyunca birbirleriyle kavga etmiş bir feodal kabileler topluluğu; 30 senede bu yapılanmadan millet çıkmaz, çıkamaz; tarihte böyle bir vak’a yoktur. Amerika’ya götürüp özel eğitimden geçirip geri yolladıkları bâzı Peşmergeler’i “Kürt aydını” diye yutturuyorlar, siz de millet olduğunuzu sanıyorsunuz. Lâkin inanın ki değilsiniz. Osmanlı’nın parçalanması iki dünya harbine mâl oldu. Bakın, 2. Dünya Harbi’nden sonra cetvelle çizilen sınırlarla kurulan kukla Irak’ın bile düzeni bozulunca ortalık mahşer yerine döndü. Günde ortalama 50 kişi katlediliyor ve bal gibi iç harp başladı. Etrafa sıçraması da an mes’elesi. Dünyadaki ek lâik demokratik İslâm ülkesi olan Türkiye parçalanırsa, 3. Dünya Harbi çıkar; zâten plân da bu! Kürtler’in şimdilerde sırtını dayadıkları Amerika ve Avrupa bir anda çekip giderler. Benim sevgili Kürt kardeşlerim, inanın o zaman sizi Arab’ın, Acem’in ve kalırsa (ki, kalır) Türk’ün elinden kimse kurtaramaz! Hâttâ, palazlandığınızı sanıp da Batı’ya kafa tutarsanız (çünkü Kürdistan diye bir ülke haritada olacak ama aslında tamamen Batı sömürgesi altında soyulan bir ülkeniz olacak, samimi Kürt milliyetçileri de isyan edecek), işinizi en fazla bir haftada bitirirler.

SONUÇ

Ben Kürt düşmanı değil, tam aksine dostuyum. Bu duygusallıktan ziyâde menfaate dayalı ama Diyarbakır’da tanışıp hâlâ görüştüğüm aklı başında Kürtler var; zâten okumuş, olaylara geniş perspektiften bakabilen Kürtler ayrımcılık filân istemiyorlar. Eğer size aşılanan düşmanlığı bırakırsanız, nüfus kontrolüne bir zahmet başlayıp Ortaçağ’dan Yeni Çağ’a geçerseniz ve dostluğu elden bırakmazsanız, siz de biz de dünyaya karşı tek yumruk hâlinde ayakta kalırız. Bunun tek yolu da etnik milliyetçiliği bırakıp, topyekûn eğitim seferberliğine yönelerek cehâlet canavarını öldürmek, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde sırt sırta, omuz omuza yaşayabilmektir. O konferansın sonunda da bunları söyledim ama provokatörler hiç bahsetmediler. Haydi, canlar, Kürdümüz’le, Lâzımız’la, Dadaşımız’la ve daha nice etnik gruptan kardeşler Türklük altında bir olalım. Biz kendi aramızda nasıl olursa hâlleşiriz, bu memleketi emperyalizme kurban etmeyelim!

Prof. Dr. Mehmet Kerem Doksat - 29 Kasım 2006 Çarşamba

147 Yorum »

  1. mehmet uludoğan

    1 Aralık 2006

    kerem bey
    yazılarınız için ağzınıza yüreğinize sağlık, ülkemizin halkının bir bölümü hakkında yazdıklarınız ne kadar doğru hepsine katılıyorum, ayrıca tüm az eğitimli toplumlarda olduğu gibi kadınlara kızlara gösterdikleri tutum insanlığa reva mı? gün geçmiyor ki basında kadınlara kötü muamele ile ilgili dayanılmaz trajediler okuyoruz inanın bu kötü tutumu düşman düşmana yapmaz, birbirlerine kızlarına böyle davranan milletler ?den ne beklenir. ne yazık ki bu olaylar batı basınında türkiyede ( türk insanı tarafından yapılmış gibi ) olmuş olaylar olarak yansıyor, ben bir insan- türkiyeli olarak bu tür ilkelliklerle anılmak istemiyorum

  2. Ayse Tuna

    1 Aralık 2006

    Evet, bahsettiğiniz olaylar genellikle ülkemizin doğusunda görülüyor olabilir ama bunların genetik özellikler olmadığını, böyle davranmayan Kürtler de olduğunu, sadece Türkiye’de değil, dünyanın tüm geri kalmış köşelerinde kadınlara kötü davranıldığı, bunların eğitimle değişebileceğini fark edin istiyorum, istiyorum ki bu bölücülüğe son verin ve bu ülkede Kürtlerle birlikte yaşamayı içinize sindirin artık..

  3. mehmet TAŞDEMİR

    2 Aralık 2006

    “Ben Kürt düşmanı değilim ama maalesef Kürtler’in çoğu Türk düşmanı hâline getirildiler.”

    işte söylenmesi gereken söz bu… kürtler de bugün türkomonia (yanlışım varsa düzeltin hocam) vardır… bu psikolojik travmadan kurtarılmalıdırlar…

    hepsi mi? hayır! niye; çünkü, kendimden biliyorum, ben de etnisite olarak kürdüm…

    bu turkomonia vakası, kürtlerin büyük bir kısmında da yok aslında, küçücük bir azınlık gruptur onlar… ama onlarında sesi, diğerlerinin sesini bastırıyor… tıpkı liboşların sesinin, tüm milletin sesini bastırması gibi…

    haa, ayrıca ben kendimi TÜRK MİLLİYETÇİSİ olarak tanımlıyorum…

    saygılar…

  4. Ahmet Yasin

    2 Aralık 2006

    Bilimsellikten yoksun ve yüzeysel bir yazı.Yazan kişinin titri her yazdığını bilimsel yapmıyor.Nitekim uzmanlık alanınız da siyaset bilimi veya sosyoloji değil.Merhum Cumhurbaşkanımız Turgut Özal hakkındaki ifadelerde de nezaketsizlik var.Turgut Özal belirli bir etnik kimliğe sığdırılamayacak bir vizyon adamıdır.Bu üllkede sadece kemalistler yok.Bu gerçekle yüzleşseniz iyi olacak.Sahi “Beyaz Türk paranoyaları” DSM 4-R’ye alınsa ya.

  5. şoreş şoreşvan

    2 Aralık 2006

    sayın toksat neden kürtlerin yıllarca 2.sınıf vatandaş mumelesi gördügünü yazmiyor. ki hala da böyledir. mehmet taşdemir arkadaşımız da kendini başka bir milletin yalakası yaparak kişiliğini saklamayı düşünüyorherhalde. ben kürdüm ve bundan da gurur duyuyorum. o arkadaş bilsinki kurşuna dizilende bendim öldürülen de ben. benim köylülerim kurşuna dizilip çatışmada öldürülen gerillalar olarak basında yer aldı,.. neden herkes pamuk u eleştiriyor. eğer objektifseniz neden dersim katliamından bahsetmiyorsunuz? sayın Toksat ne olur dikkat. faili mechul cinayetlerin hepsini senin övdüğün türkler işledi.beni yok sayan bir ülkede ölmek istemiyorum. gerçekten de Kürtler eski kürtler degil. saygılar.

  6. mehmet TAŞDEMİR

    2 Aralık 2006

    kimsenin yalakalığını yapmıyoruz sayın şoreş, “bu ülkeyi kuran halka türk milleti denir” diyor, bu ülkenin kurucusu…

    bozgunculuk çıkarmaya hiç gerek yok… “adam gibi oturalım, ülkemizi ileriye taşımak için kafa yoralım” dedikçe, azıttınız…

    bu ülkenin etnik sorunu yoktur… sorun sadece beyninizde…

    benim köylülerim demişsin,her zaman ki gibi genellemişsiniz…
    bizim orada niye bu tür şeyler olmuyor… ben elazığlıyım… neden bu tür vakalar bizim orada olmuyor…

    neden elazığda böyle iken, 50 km. ötedeki diyarbakır da farklı…

    yoksa biz elazığlılar, kürt halkının çıkardığı hainler miyiz?.. öyle ya, belki de pkk kürtleri öldürürken bunları düşünmüş olabilir… “kendi içimizdeki hainleri temizlemekle işe başlayalım” demişlerdir herhalde…

    bugün ortalıkta dolaşıpda kürtçülük yapanların alayı, küresel güçlerin adamıdır…

    kimse kürt olduğu için farklı değil bu ülkede… cumhurbaşkanı da çıkardı kürtler, başbakan da… halende çıkarabilmekte…

    ecevitin bile aslen kürt olduğu çıktı, yakın bir zaman önce…

    türk-kürt-laz-çerkez ….. diye bir ayrım yok bu ülkede…

    ayrımı yapan da kürtlerdir.. onlar yaptıkça türklerin bir kısmıda bilenmekte… oturun adam gibi, ülkenizi geliştirmek için çalışın…

    ayrılıkçıların karşısındayım… benim, bütün dünyada söz sahibi olmak gibi ulvi bir amacım var, bu amacın gerçekleşmesini yavaşlattığınız için hepinize kıl oluyorum…

  7. murat kanlı

    3 Aralık 2006

    sayın kerem ben size nesöyliyeyim bilemiyorum yasiz çok cahil yada çok terbiyesiz siniz çünkü sizin söyledikleriniz ünvanınıza yakışmıyor birilerinin gözüne girmek için hiç bi toplumu suçlamaya hakınız yok ne siz kürtleri tanımamışsınız ozaman 550 gün kışlada dur muş kulaktan duyma bilgilerle konuşiyorsunuz ne bir baba nede bir anne çocuğunu incinmesini dahi istemes siz hala cahiliye dönemınde yaşıyorsanız onu bilemem onun için önce tanıyın onları… özürdilerim yinede ben maraşta lise öğrencisiyim ama daha önce şırnakta yaşadım ve cana yakın demokrat delikanlı mert insanlardır tanıdığım kürtler
    ………….

  8. efnan adıgüzel

    4 Aralık 2006

    sayın profesör
    ben türkiye cumhuriyeti vatandaşı bir kürdüm ve yaklaşık olarak 10 000 seneden beri bu coğrafyada yaşamaktayım.bu ülkde kürt düşmanliğı yapmak yasalarca serbes olduğu için cumhuriyeten bu yana kür düşmanlığı bu ülenin sokağında cadesinde üniversitesinde okulunda ve hata tüm devlet kurumlarında yapılmıştır ve sizin bu gerçeği inkar etmeniz mümkün değildir.hata medyada kürt düşmanı olmadığınızı ispatlamak için teste bile tabi tutuyorlar.şimdi gelelim bu kürt meselesine türkler bundan 1200 sene önce orta asyadan bugünkü anadoluya geldiklerinde kürtlerle itifak yaparak anadoluya yerleştiler bazı tarhçiler malazgirt savaşında alpaslanın ordusunda yaklaşık 35 000 kürt savaşçının olduğunu söylerler.yine osmanlı batıya doğru yayıldığında osmanlının doğu sınırlarını bugünki iranlıların atası olan sasanilerden doğudaki kürt aşiretleri korumuş ve osmanlı bu güvenle arkasını sağlama alarak balkanlara kadar giderek devşirme operasyonlarını yapabilmiş karşılığnda da her defasında gelip küertlei katletmiş ama bu osmanlıyada pahalıya mal olmuştur.
    yine birnci dünya savaşında atatürk kurtuluş savaşına başlamadan önce ilk olarak erzurum ve sivas kongrelerinde çekilen resimlerde yer alan ve dönemin kürt ileri gelenleri olan ağa ve şeyhlerle konuşarak onlarında rızası ile kurtuluş savaşını başlatmıştır.
    savaş süresi boyunca kürt aşiretleri fransızlara karşı direnerek kürt şehirleri urfa şanlı antep gazi ve maraşda kahraman ünvanlarına layık görülmüşlerdir
    dikat ederseniz kahraman uşak yada şanlı antalya yada gazi afyon yok bu arada o anlı şanlı efeler bir yunan bölüğü tüm egeyi işgal ederken herhangi bir mukavate bulunmamişlardır.ama gel görelimki o yörenin insanı demirel bugün kahraman ama biz hain olabiliyoruz
    yine atatürkün kuvai miliye çetelerini iç anadolu türkleri ve kürt aşiretlerinden teşkil ederek daha sonraları yunanları egeye döktüğünüde herkes bilmektedir.
    cumhuriyet kurulduktan sonra ise kürlerin inkar edildiğini tüm kürt kasaba ve köylerin değiştirilerek türkçeye çevrildiğini savaşta osmanlıyı arkadan vuran arpların o günki liderlrinin yoluna kırmızı halı serilirken küt liderlerinin ise dar ağacına çekildiğini görmekteyiz .yani inkar ve imha edilen kürtlere çocuklarına bile isim koyma yasağı koyan bu sistem size göre adldir.
    ben 7 yaşında okula başlarken hiç bilmediğim bir die bana türküm doğruyum çalışkanım diye başlayan bu ırkçı andı zorla okutanlar hiç olmasa türkçeyi öğrendikten sonra bu andı okutabilirlerdi en azında andı yanlış okuduk diye sabah köründe dodurucu soğukta dakikalarca beklemek zorunda kalmazdık.ve sayın prefesör okulda kürtçe konuştuk diye o küçük elerimize vurulan değneklerin acısını sizin gibi devşirme göçmenler hiç bilemezsiniz.çünkü biz boşnak sırp bulgar mekadon çerkez abaza gürcü laz gibi sonradan bu ülkeye gelen göçmenler değiliz.biz bu toprakların esas sahipleriyiz ve türklerle kader birliği yapmışız.ama bu ülkede kürt düşmanlığı yapanların yüzde yüzü dedeleri kurtuluş savaşında ölmemiş boşnak arnavut abaza gürcü bulgar göçmenleridir.düşünebiliyomusun bu ülkeye eli sene önce gelen cem uzan gibi ali şen gibi cavit çağlar gibi kenen evtren gibi hayri kozakçıoğlu gibi nejdet menzir gibi
    alpaslan türkeş gibi rum kökenliler slav kökenliler (ki boşnak arnavut lar türk bile değiler osmanlı tarafınadan 300 sene önce devşirilen slav guruplardır) ve bu göçmenler devletin tüm kara alma sürçlerine türkten daha fazla türkçülük yaoparak kariyer ve mal ediniyorlar bu ülkenin 8 milyar dolarını batıran uzanlar miliyetçi olabiliyor.bu ülkenin 10 milyar dolarını hortumluyan çağlar da göçmen.bu ülkede 12 eylülü yaptıran evrende göçmen vs vs göçmanlar miliyetçi biz ise vatan haini esasen siz kürtlerin ne olduklarını kim olduklarını ve neler yapabileceklerini siz daha iyi biliyorsunuz nede olsa prefosörsunuz
    ama unutmayın kürtleri emperyalistlerin uşağı olarak suçladığınız zaman tüm emperyalist kurumlarda bm ab gümrük birliği avrupa konseyi nato üyesi olan türkiyeyi unutmayın.yılardır abd ile beraber hareket edn tüm genareleri pentagon kurslarına giden türkiyeyi sakın olaki küba ile eşdeğer tutmyın sonra gülerler size yani dinime küfür edn müslüman olsa misali
    neyse kürt düşmanlığı bu aralar herkesin modası ama unutmayın kürtler
    çok da bağişlayıcıdırlar ve inanıyorumki sizin dediklerinizi bir özür yazısı yazdığınızda hoşgörü ile karşılayacakdırlar.selamlar çalışmalarınızda başarılar

  9. Nihat SÖZKESEN

    4 Aralık 2006

    Tüm insanlara ve Bu ülkenin insanına MERHABA,

    Kökümün geldiği özellik hiç önemli değil. Önemli ama ne zamana kadar; Benim tüm saygı gösterdiğim değerlere saygı saygı gösterilinceye kadar.

    Siz ister KÜRT deyin ister TÜRK. Hatta birde KÜRT olayı ön planda olduğundan sonra ve tekrar kullanılmak üzere bekletilen ALEVİ-SÜNNİ ayrımcılığı var.

    Artık uyanmanın zamanı geçti bile. Hataları hatalarla kapatamayız, kinle örtemeyiz, inkarla temizleyemeyiz.

    Mukayese yapma yeteneğimiz tükenmiş İNSAN HAKLARI, DEMOKRASİ çığırtkanlığı yapan güçlerin ne yaptığına bakalım, mukayese edelim. İşte IRAK halkına demokrasi getiren MEDENİ toplumların yaptığı CANLI VR NAKLEN yayınlanmaktadır.

    7 Yıl bölgenin içinde yaşadım. dağda terörle mücadelede değil. Görevim falan hiç önemli değil. Bazı kendisini Aydın veya entellektüel ilan eden, bölgeyi ve bölge insanımızı bölgede yaşamadan bar köşelerindeki toplama bilgilerle kendine göre engin ama epeyce sığ düşünceleriyle değerlendirmektedir. Bu değerlendirmeyi ancak bölgede birkaç yıl çoluğu çocuğu ile yaşayanlar anlar. Mesela ben.

    Araştırın yaşayın neler çıkacak. Devlet aldığı 1 YTL: verginin karşılığı 6 YTL yatırım yapıyor. Yıllarca 5 yıl ödemesiz 20 yıl sıfır faizle hayvancılığı geliştirmek, tarımı teşfik etmek, istihdam yaratmak için kredi verilmdi mi? Toprak reformu yapılmadı mı? Nerede kredilerin karşılığı, yarattığ istihdam alanları, kredinin devlete geri dönüşü.

    Şu an parti başkanı Ahmet TÜRK KÜRT kardeşimin hakkını arıyormuş. Gerçekten tebrik ederim. Bu çok kolay. Sahibi bulunduğu köylerin topraklarını gereçk sahiplerine dağıtsın olur biter.

    Bu işten birçok nemalanan ama bunlardan kat kat fazlası cefa çeken kardeşlerimiz var. Bizleri çok iyi kullanıyorlar. Fakir, fukara edebiyatı yapıyorlar ama devletin üzereinden. Çaldıklarını hiç hesaba dahil etmiyorlar. Ben bölgedeyken 1996 yılında belediyeye gelen parayı belediye başkanı kendisine köy aldı. Biliyorum inanamayacaksınız.

    Yaşı geçmiş erkeklerin kendilerine 3-5 bin Mark karşılığı 20 yaşında kızların aldığına, tek oda evde yaşayan insanın (o zaman 33 yaşında idi) 8 çcuğuna hamile olduğunu, yalan, inkar, iftira, kan davası, sıfır vergi, devlet ve belediye hizmetlerinin karşılığının nasıl ödenmediğini orada yaşarken görürsünüz ancak.Neden oradaki ağalık ve şeyhlik kurumu bitmiyor. Artık kafayı kudan çıkatmanın zamanı geçti. Bizim bu halimizden faydalanmak isteyen dış güçlerin işini neolur kolaylaştırmayalım. KÜRT Halkının hakkını arayan devletlerin Saddamdan kaçıp TÜRKİYE’ye sığınan KÜRT’lere gösterdiği ilgi Size hiçbirşey ifade etmiyor mu? 4 Yaşındaki çocuga en gelişmiş silahını doğrultan işgal gücünün niyetin anlayamıyormususnuz ? Kendi canı çok kıymetli olan ulusun askeri, Sözde sivil toplum örgütü ne maksatla hizmetimize koşar ki. Siz sanıyormusunuz Kuzey Irakta kurulan Kürt devletinin bu şekilde kalacağını, kurucularının normal ölümle öleceğini. Mümkün mü? Ne çekdiysek birbirimizle uğraşmadan çektik. Gelin birbirimizle değil bizi bu hale getiren ve getirmeye çalışanlarla uğraşalım, onların amaçlarının UŞAKLARI olmayalım. Bu arada birçok KÜRT, TÜRK, ERMENİ, SÜRYANİ, MÜSLÜMAN vatansever dürüst dostlarım var. Hepsine gönülden selam ve saygılar.

    Yazılacak çok şey var. Yapılacak iki şey.,
    1 DÜRÜST OLALIM.
    2 ÇALIŞALIM.

  10. PENABER penaber

    4 Aralık 2006

    ÖNCELİKLE HERKESİ SAYGIYLA SELAMLARIM.ASLINDA KÜRT DÜŞMANI DEĞİLİM DİYORSUNUZ AMA BUNDA SAMİMİ VE DÜRÜST DEĞİLSİNİZ HOCAM.YAZINIZI DİKKATLE OKUDUM VE ŞU Kİ SİZ MERHUM TURGUT ÖZALI SIRF ETNİK KÖKENİNDEN DOLAYI SUÇLUYOR AŞAĞILAYICI LAFLARDA BULUNUYORSUNUZ.VE MEHMET TAŞDEMİR ARKDAŞIMIZIN ULUSAL BENLİĞİNİ KAYBETTİĞİNİ VE ETNİK KİMLİĞİNDEN DOLAYI RAHATSIZ OLDUĞUNU ORAYA YANSITMIŞ NE YAZIK…ŞU BİR GERÇEKKİ OLDUĞUMUZ DURUMA BULUNDUĞUMUZ ŞEKLE SİZ GETİRDİNİZ ÇÜNKÜ BİZ HEP İKİNCİ SINIF MUAMELESİ GÖRDÜK.ETNİKİ OLARAK KÜRDÜM VE BUNUNLA GURUR DUYUYORUM.YAŞASIN KÜRT-TÜRK KARDEŞLİĞİ!

  11. Taki EREN

    5 Aralık 2006

    sayın Doksay hergün ulusal basında en az 4 gazete okuruyum bir sivil kuruluşun başkanıyım senin konferas sını basından okudum.
    ..seni değil kullndığın salonu n sahibini sorguladım .çünkü ben, sana ; bana hakaret edecek salonu tahsis eden bana küfür edecek imkanı tanıyan BAHÇEŞEHİR üniversitesi Sahiplerini 80 li lıllarda tanırım.Eğitime olan hizmetleri ni takip ederim.bir dersaneden: uluslar arası üniversite kurdular. ben onları ENVER VE KEMAL Bilirim.(taki Eren Bakırköy lisesiMüd.yardımcısı.)Düşüncelerimiz ne olursa olsun? BİR KÜRT kökenli EĞİTİMCİolarak ,T.C.ye EN ÖNEMLİ YATIRIMI YAPTILAR.onları kutluyorum
    .saygı duyuyorum. AMA SENİN gibi biri onun salonunda bu affedemeyeceğim hatayı yapmamalı.eğer sen .bana benim şahsımda
    KÜRTLERE bu yazılanları demişsen .sen muhatabım olamazazsın.
    .sen zavallısın sen pof. değil insan değilsin .seni muhatap almıyor kürtler
    MUHATABI KÜRT lerin .BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİDİR .ben o salonun sorumlusuna sorunu ilk gün iletttim…
    …..
    .
    .

    onlara
    saygı duyuyorum.T.C: enriskli sermaye yatırımını yaptılar.
    .

    .
    .
    .

  12. SEMİH YAMAN

    5 Aralık 2006

    Hesaplaşma günü yaklaşıyor…

    Ağzına sağlık HOCAM.Bir TÜRK olarak saygıyla selamlıyorum seni.

  13. Ömer Savaşkan

    6 Aralık 2006

    Kerem Doksat isimli bir zat çıkmış, laf ola beri gele kabilinden sözler söylemiş. Olup biten budur. Kaale almamak lazım.

  14. efnan adıgüzel

    7 Aralık 2006

    bu ülkede kürt düşmanlığı yapan aslen türk olmamalarına rağmen türkten daha fazla türkçülük kisvesi altında bu ülkenin en güzel kaynaklarını çarçur eden kafkas ve balkan göçmenleri geldikleri yere def oldukları zaman kürtler ve türkler rahat edecekler kahrolsun uzanlar çağlarlar evrenler ve daha nice devşirme ve dönmeler

  15. Derviş CAN

    18 Aralık 2006

    Öncelikle şu konuya bir açıklık getirmek isterim.Ulus kavramı burjuvazi sınıfının ortaya çıkması ile oluşmuştur.Feodal dönemde ve daha önceki dönemlerde ulus devletler yoktu bunun yerine imparatorluklar vardı.Bu nedenle kendisini türk,kürt ya da başka etnisite ile tanımlayanların tarihi uzak bir tarih değildir.Ama şu gerçekliği herkes bilmelidir ki tarihi var eden sınıfsal çatışmalardır.İşte tam da bu noktada herhangi bir konu değerlendirilirken,konuyu değerlendirenler sınıfsal konumlarını da belli ederler.Bir ülkenin emekçileri,ezilen kesimleri,işçi sınıfı vb. gibi sınıfları ulusları değerlendirirken “ulusların kendi kaderlerini tayin hakkı”nı saklı tutarlar.Bugünkü şartlarda türk ve kürt emekçi sınıfları ancak birleşik bir durumda iken emperyalizme ve onun yerli işbirlikçilerine karşı sağlam durabilirler.Ancak ülkemizi ne zaman ki emperyalizden ve onun yerli işbirlikçilerinden kurtardığımız zaman kürt halkına ukkth verilebilir aksi durumda emperyalizmin böl,parçala ve yönet politikasına hizmet etmiş oluruz.Emekçi halkların arasına nifak tohumları sokmaya çalışan emperyalizmden kurtulunca,bütün halklar da birarada yaşamı savunacaklardır.

  16. Derviş Can

    18 Aralık 2006

    “Haydi, canlar, Kürdümüz’le, Lâzımız’la, Dadaşımız’la ve daha nice etnik gruptan kardeşler Türklük altında bir olalım.” diyor sayın DOKSAT.Şunu unutmamalıdır ki hiçbir halk ya da etnisite başka herhangi bir ad altında buluşamaz.Herkesi var eden kendi kimlikleridir.Şunu dese daha güzel olurdu:Haydi, canlar, Türkümüz’le Kürdümüz’le, Lâzımız’la, Dadaşımız’la ve daha nice etnik gruptan kardeşler Türkiye altında bir olalım.

  17. eyup aykut

    2 Ocak 2007

    hocam ben konya kulu kürtlerindenim.yüzyıllardır konyada yaşıyoruz.kürtler tarafından kurulmuş ve hala kürt kimliği taşıyan 2 ilçeden(kulu-cihanbeyli) sizi haberdar etmek istiyorum.üstelik kişi başına gliri 20 bin dolar.mecliste şu anda konyadan 2 chp 2akp 4 kürt milletvekili var . ve siz hala kürtler cahil diyorsunuz . sizin gibi zavallıya diyeceğim köprünün altından çok sular geçti demek olacak.

  18. yavuz değer

    12 Ocak 2007

    sayın Doksat, sizin çizmeye çalıştığınız bu sorun, fotoğrafın tamamını yansıtmamaktadır. bence böylesine hassas bir konuyu işlerken Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde yaşayan ve vatandaşlık bağı ile sorumlu olduğumuz toplumsal sözleşmemiz olan anayasadaki Türk Milleti tanımını öncelemenizi beklerdim.anayasal bir referansla hareket etmeyince konunun nerelere ulaşacağı kontrol edilemez. ortak sözleşmemizde yer aldığı gibi Türk Milleti kimliği asla etnik bir kökene ait bir tanımlama değil, ülkemizdeki tüm insanları kapsayan üst bir kimliktir. bu kabulle sorumlu olduğumuzun bilincinde olarak olmayan sorunlar yaratmayalım. birlik ve bereberliğimizi anayasal çerçevede vurgulayarak ülkemizi ve insanımızı muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarmaya çalışalım.

  19. Ali Çetinkaya

    13 Ocak 2007

    Sayın Hocam merhaba ,yazdıklarınızın altına imzamı çekinmeden atarım .Kürt’lerle bir sorunumuz yok açıkçası ama bu ülkeyi bölmeye çalışanlarla sokaklarda vandalizm yapanlarla,elektriği kaçak kullanıp bize yatırım yapılmıyor diye inleyenlerle ,beyaz satıp ikiyüzbin euroluk araçlarla güneydoğuda gezenlerle, kirli paralarıyla akdenizi parselleyenlerle Atatürk’e küfür edenlerle sorunum var maalesef.Güneydoğuya gitmedim hiç ama Ege’yi iyi bilirim dağ köylerine çıkın bir eğenin asfaltsız tek şerit patikadan bozma yolları olan dağ köylerine.Okulsuz, susuz fakirlikten kırılan ama cebindeki son parasıyla elektrik faturasını ödeyen eğe köylerine.Çuvaldan yatak yapan çamurda yaşayan fakir ama gururlu eğe köylerine bir çıkın görün yatırım nerelere gitmiş.Ama bu insanlar bölmeye çalışmıyorlar ülkeyi. 2. sınıf vatandaşız hikayeleri anlatmayın bizlere siz çok konuşuyorsunuz zaten Avrupa Birliği, A.B.D ,Vakıflar(Soros v.b),Birleşmiş Milletler v.b zaten sizin sözcünüz esas konuşamayan biziz bu ülkede.Ama şunu unutmayın durumlar değişir menfaatleri biter birilerinin kuzey Irak’ta o zaman işte o zaman görürüz gerçekten devletmisiniz arkanızda emparyalizmin yöneticeliri olmadan.Uyanın artık Avrupaya iltica edip Alman pasaportuyla konuşmak kolay yatırın kazandıklarınızı güneydoğuya da görelim Akdeniz’i bırakıp birazda memleketinize yatırsanız nasıl olur Euroları ? 10000 yıldır o bölgede yaşadığınızı söylüyorsunuz neden devlet olamadınız peki bu kadar zamandır neden bölgede komşu olduğunuz tek bir devlet sizi sevmiyor.Aynı bölgede uzun süredir yaşamak devlet olmak için maalesef yeterli değil Amerika tarihi buna en güzel örnektir adamlar 400 yıl önce keşfettiler kıtayı ama bu kadar sürede dünyanın lideri oldular.Kaç lehçe var kürtçede, Ortadoğuda W bulunan tek alfabe neden sizinki bunları bir düşünün bence.Akıllanın artık kıvırmayın, gerçekler acı maalesef.Ama haklısınız size o kadar çok yalan söylendiki artık siz bile inanır hale geldiniz kendi yalanlarınıza.Ama gerçekler bunlar birilerinin söylemesi lazım.Tekrar ediyorum Kürt’lerle sorunum yok yukarda yazdıklarıma alınan varsa sorunum onlarla benim.

  20. ayşe çelebir

    20 Ocak 2007

    PARDON EYUP AYTUK BEYFENDİ!
    SİZ HAYATINI BİLİME ADAMIŞ,MİLLETİNİN GELİŞMESİNE ADAMIŞ, BU ÜLKE İÇİN ÇALIŞAN BİRİNE NASIL ZAVALLI DERSİNİZ?
    SİZ KİM OLDUĞUNUZU SANIYORSUNUZ?
    KÜRTLER BUGÜN BU KADAR KENDİLERİYLE ÖVÜNÜRKEN, AMERİKA’NIN ŞU AN BİZE YAPTIĞI ŞEY YAKIN ZAMANDA KÜRTLERİN DE BAŞINA GELECEKTİR UNUTMAYIN!
    BUGÜN BU TOPRAKLARDAN ATILMAYA ÇALIŞILAN TÜRKLERİN YERİNE KÜRTLER GEÇECEK SANIYORSANIZ DAHA ÇOK BEKLERSİNİZ!
    EĞER BİR GÜN BİZİ YOK EDERLERSE, VE SİZİ BU TOPRAKLARA YERLEŞTİRİRLERSE HİÇ MERAK ETMEYİN SİZİN SONUNUZDA ABD TARAFINDAN YOK EDİLMEKTEN BAŞKA BİR ŞEY OLMAYACAKTIR!!!
    AMA SİZ KÜRTLER HALA ABD BİZİM DOSTUMUZ DİYİN..
    AHH ALLAHIM SEN İNSANLARA AKIL VER MANTIK VER!!!!!

  21. osman tasan

    8 Şubat 2007

    ya anlatmayın bosuna kafaları ıthal fıkırlerle doldurulmus ınsanlar artık kendı kımlıklerını bıle bılmezler baskaları ıcın hizmetten baska bisiy yapmazlar.görüyoruz doguda kürt halkı ne durumda vergı vermezler elektrık kacak saglık sigortası yesilkar oh ne güzel dünya yaw biz çalısalım siz yeyin birde yok özgürlük yok bilmemne.Allah askına tarıh bılgınızde sıfır yahu malazgirtten once bu topraklarda kürdün adı yok be bir araştırın.ha sunuda soyleyeyım mardinde diyarbakırda ermenileri süryanileri kesen olduren malına konanlarda kürt asiret reisleridir unutmayın haaa.bu arada bırakın yaw kursun bunlar kürt devleti de kurtulalım ermeni zıvalıklarından nasıl olsa ermenilere uytgulanan tehcirde goc eden ermenilere saldıran gürüh bunlardı bu derttende kurtuluruz.hocam fikirlerinize katılıyorum eger bunlar akıllarını baslarına toplamazlarsa gercekten artık türk toplumundada hareketlenmeler basladı eeee ettki tepki meselesi yalnız bir fark var eger türkler eyleme gecerse toptan temizlik olur haberiniz olsun türk ün intikamı baska hicbirseye benzemez.bu nedenle adam gibi oturalım ulkemızde yasıyalım.baskalarına yardakcılık yapmıyalım.Amerika bak ne yapıyor orda kürtleri simdilik kolluyo sonra ne yapacak sonrada kürtleri vurduracak.saddamı once kollayıp sonra asan amerika değilmi.azıcık acında bişeyler okuyun yahu.yok bilmem ne devleti kurmuslarmısda falanda filanda ee bizde dunyaya hakımdık zamanında ne yapalım simdi dunyadan mirasmı ısteyelım ttaa italyaya kadar gitmiş oraları fethetmiş atilla şimdi istesek italya verirmi bize oraları vermez tabi alabilirmiyiz alamayız.sizde akıllı olun olmayacak duaya amin demeyin.hadi alla a emanet olun alllah akıl versın

  22. Kaan Sayıner

    15 Şubat 2007

    Babam “Kürdün cahili hırsız, okumuşu terorist olur” dediğinde gençliğimin ilk yıllarıydı. Düşünen, aydınlanmaya çalışan biri için babasından nefret etmesi için yeterli bir sebepti aslında. Ben doktorinler ve peşinden gözü kapalı koşulacak herşeye ihtiyatla yaklaştığım için babamı bir kalemde silmedim. (düşüncesine değer vermemek ve bir daha mutala etmemek anlamında)

    O yıllar devrimciliğin romantizmi ile başımın döndüğü onu iyi bir şey sandığım yıllardı. Fazla uzun sürmedi. Sorgulama sürecinde dinimden, milletimden, büyük önder Atatürkten, hemen herşeyden şüphe ettim. Sorgulamanın objektif olabilmesi için aslında iyi bir ortam tahsis etmiş oldum kendime.

    Yıllar yılları kovaladı aradan 13-14 sene geçti. Ben evlenmem derken önce kendimi nikah masında bir gün sonra düğünde damat halayında buldum. Aydın ve entellektüel biri olarak maddi ve manevi hazır olmadan asla çocuk yapmayacağımı söyledim ve bir kaç seneyi bulmadan bir çocuğumuzun olacağını öğrendim. Çocuklara ve inasnlara bir şey anlatmak bana zulum geliyor derken kendmi öğretmen olmuş buldum. Yani hayatımda neyi yapmıyacağım dediysem yaptım neyi yapıcam dediysem hep erteledim. Ve hayat bana büyük konuşmamayı öğretti.

    Şimdi babamın fikrine yakın bir yerlerdeyim. O hiç milliyetçi bir partiye oy vermemişti. Bende vermedim. O klasik Ecevitçi bir Kemalistti. Ben şu an kendimi daha liberal görüyorum ona göre ama gelecek ne getirir onu da bilemiyorum.

    Sn. Doksat çalışmlarınızı ilgi ile izliyorum. Dışardan farklı tanınıyorsunuz bunu söylemek isterim ama makalelerinizi okuduğumda kendi uzmanlık alanınız dışında da titizlikle uğraştığınızı görüyorum.

    Sevgi ve saygı ile kalın..

  23. ayşe çelebir

    26 Şubat 2007

    efnan beye itaf ettiğim yazıyı yanlışlıkla fikirlerine hak verdiğim cem kurt’a yazılmış gibi oldu. Özür dilerm
    Cahil lafı tamamen efnan beyedir

  24. Hakan keskin

    12 Mart 2007

    ortada bir sorun var çözmek lazım yoksa yugoslavylasma sorunu yasanacak keske bu durumlara gelinmeseydi ama gelindi savas ve siddet cozum degil o ana gelindiginde hocam bilir savaslar katillere yarar olmasın akıllı olalım çözelim

  25. Fatih Ertürk

    4 Nisan 2007

    Hocam;
    Yazdiklarinizin tamamina katılıyorum. Bu toprak yüzyillardir Türk milletinin olmustur. Ve kaniyla caniyla olmustur. Yapılan arastırmalara görede Kurtuluş savasında Kürtlerin cok azı savasa katılmıstır. geriye kalan cogunlukta kürt teali cemiyeti gibi devletimize karsı cesitli kumpaslar entikalar pesine düşmüşlerdir. Bugün Türkiye’de Kürt sorunu yok kürt istilasi vardir. dogu ve güneydoguda Türkiye genelinde dogum ranı %40 dır. Sanmayınki cehaletten aksine sistematik bir yayılmacılıktır.

  26. Baycan Yüzügüldü

    7 Nisan 2007

    Türkiye bölünmez bir bütündür. Eğer ayrılıkçılar varsa, Türk Kürt Çerkez Laz hiç farketmez onların adı vatan hainidir. Bu azınlığın dışında geri kalan herkes ,yani büyük çoğunluk, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıdır dolayısıyle Türk vatandaşıdır. Bu vatandaşlar Kürt asllı Çerkez asllı Ermeni asıllı olabilir, hiç farketmez. Hepsi bu coğrafyada yüzyıllardır yaşamakta ve artık kanları genleri birbirine karışmış akrabağlardır kankardeşlerdir. Bu saatten sonra ayrı gayrı olmaz, büyük Türkiye için çalışan herkesi kucaklıyorum.
    saygılar.

  27. İsmail Uzunoğlu

    7 Nisan 2007

    Birilerinin ‘Yeter artık, Kral Çıplak’ diye bağırması gerekiyordu ki sn. Hocam kelleyi koltuğa alıp bu işi yapmış. Aydınlık beynine, cesur yüreğine sağlık hocam.

    Eleştiri yaptığını sanan faşist kürtlerden hiçbiri hocanın saptamalarına yanıt verememiş. Hep demagoji, hep laf ebeliği.

    İnsan haklarında neredesiniz? Kem küm.
    Kadın haklarında neredesiniz? Öhöm, cart curt.
    Çocuk haklarında neredesiniz? Ne önemi var. Aslan selahaddinin torunlarıyız.

    Irak petrolleri 35 yıllığına BP, SHELL ve ESSO’nun oldu. haberiniz var mı? Zaten 35 yıla kadar petrol ya biter, ya da küresel ısınma nedeni ile kullanımına son verilir.

    Artık Iraklıların petrolü yok ama ne gam. Kuzey Irak’ta Kürt devleti kurulacakya.

    1515 Turnadağ Savaşı sonrası başlayan birliktelik, 450 yıl hiç sorunsuz sürdükten sonra neden son 30 yılda sorun haline geldi diye düşünmez misiniz?
    Kürtler neden herşeyi devlet versin diye bekler, sorguladınız mı hiç? Osmanlı’dan gelen genetik hastalık mıdır yoksa bu?

    Diyelim ki koptunuz, Nasıl bir yaşam bekler acaba kürtleri feodal ağaların emri altında. Bugün beğenmedikleri Türkiye Cumhuriyetinin sağladığı hangi hak ve özgürlüğe sahip olabilirelr acaba?

    Vallahi ne yalan söyleyeyim kendi adıma sizden kurtulmak hiçte fena olmayacak gibi görünüyor.
    Alın ilkelliklerinizi ve defolu gidin ait olduğunuz yere. Kendi düşen ağlamaz…,

  28. Gökcan AKALIN

    9 Nisan 2007

    İlk olarak bazı söylemleri açığa kavuşturmak lazımdır.Millet olmak ne demektir? Millet olmak ortak tarih, dil ve kültür etrafında birleşmek demektir. Cumhuriyetimiz kurulur kurulmaz Atatürk tarafından Türk tarihine ve diline verilen önemin en büyük nedeni de budur. Şimdi asıl meseleye gelmek gerekirse, Türkler tarihin her safhasında yer almıştır ve Türk tarihi büyük bir coğrafya üzerine yayılmıştır açıkçası. Hatta Prof. Neumark şöyle demektedir:
    “Çok samimi olarak itiraf edeyim ki, Avrupalılar Türkleri sevmez ve sevmesi de mümkün değildir. Asırlardır kilisenin Türk-İslam düşmanlığı hristiyanların hücrelerine sinmiştir. Sebeplerine gelince: 1- Müslüman olduğunuz için sevmezler 2- Sizler farkında değilsiniz ama onlar şu gerçeğin farkındadırlar. Tarihten Türk çıkarsa tarih kalmaz. Osmanlı arşivi tam olarak ortaya çıkarsa bugünkü tarihlerin yeniden yazılması gerekir. 3- Sizi silah ile yıkamayanlar sizleri kendine benzeterek hakimiyet sağladılar. Önce ahlaki değerlerinizi yıpratmaya sonra kendi içinizde sizi bölmeye başladılar.?
    Konu etnik kimlik meselesi olunca, yaşanan psikolojik harbin yarattığı sonuçları yapılan yorumlardan anlamak zor değil. Kimsenin alnında genetik olarak hangi ırka sahip olduğuna dair bir damga olmadığına göre bu coğrafyada yaşayan hiçbir insan etnik olarak açık bir şekilde ben şuyum ben buyum diyemez. Böyle bir mantıkla düşünürsek eğer, bu ülkede yaşayan hiç kimse Türk olduğunu söyleyemez çünkü ilk Türk devletlerini kuran atalarımız da çekik gözlüydü. Buradan anlaşılan şudur, Türk olmak görünüş ya da genetik kökenlerle bağlantılı olan bir olgu değildir. Türk milliyetçiliğini açıklayan sözün “Ne Mutlu Türküm Diyene? olması, Türk olmanın akli bir mesele olduğunu göstermektedir. Anayasada da belirtildiği gibi Türkiye Cumhuriyeti’nin vatandaşı olmak Türk olmak demektir. Çanakkale’de şehit olan düşman askerlerini bile onlar da bizim oğullarımızdır diye sahiplenen bir anlayıştan rahatsız olmak nedendir? Yorum yapan bir arkadaş ülkemizde yaygınlaşan bölücü akımlarla ilgili “neden elazığda böyle iken, 50 km. ötedeki diyarbakır da farklı…? demiştir. Bu, sorunların beyinlerden kaynaklandığını göstermektedir. Arkadaşlar tarihe bakarsak eğer, Türk milletinin anadoluyu dört bir yandan işgale girişmiş emperyalist devletlere karşı bağımsızlık savaşı sonucunda; işgal altındaki milletlerde, özgürlük mücadelesinin yapılabileceği inancı ortaya çıkmıştır. Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinden etkilenen manda düzeni altında sömürülen milletlerin de bağımsızlık için çabalamasıyla sömürü düzeni emperyalist devletlerin başlarına yıkılmıştır. Bu sömürü düzeni devletleri milyonlarca insanın açlığı ve mutsuzluğu üzerine kendi refahlarını ve zenginliklerini inşa etmişlerdir. Şu anki koşulları düşünürsek, Ortadoğudaki ölümler ve bu coğrafyadaki insanların birbirini katletmesi başkalarının cebine para olarak dönmektedir. Şunu anlamak lazımdır, Ortadoğu’ya kurulmak istenen sömürü düzeninin önündeki en büyük engel Türkiye’dir. Bağımsızlığına düşkün, “Yurtta sulh, cihanda sulh? mantığıyla hareket eden güçlü ve birbirine kenetlenmiş bir Türk milletinin varlığı kanla zengin olanların korkulu rüyasıdır ve olmaya devam edecektir! Şunu unutmayalım:İngilizler Amerika’ya girmiş ne Amerikan yerlisi kızılderili gelenekleri kalmış ne de insanı, İspanyollar Amerika’ya girmiş yerli nüfus 100 de birine düşmüştür ve üstelik hristiyanlığı yaymak adına yakılan-yok edilen onlarca bilimsel eser, binlerce kitaptan oluşan yok edilmeseydi bilimsel olarak çok daha ileride olabileceğimiz dev bir kütüphanesi olan İspanya’nın güneyindeki müslümanlardan neden hiçbir eser yok, avrupadaki pagan toplulukların sonu malum, Afrika’da tetiklenen savaş ve bundan yararlanan silah satıcı devletler,Ermenilerin Osmanlı’yı içten zayıflatıp cephelerde zora sokmak için kışkırtılıp kaderine terkedilmesi. Türk milleti elinde tuttuğu topraklardaki insanların dinlerine ve geleneklerine saygı duymuştur, tam tersi olsaydı ne Yunan’ı ne Bulgar’ı ne de Roman’ı olurdu; şunu da söylemeden edemeyeceğim bu devletler kurulurken vahşice katledilen sivil Türklerin sayısı milyonları aşmaktadır, çünkü Osmanlı arşivlerindeki nüfus sayımlarında Türk nüfusu yerli nüfus ile yarı yarıyadır. Türk adının en az 3500 yıllık bir tarihi olduğunu düşünüyorum. Şimdi tüm bunlardan Kürt kökenli vatandaşlarımızın arasına atılmaya çalışılan düşmanlık tohumlarını tartışmaya dönmek insana acı veriyor açıkçası. Arkadaşlar şunu unutmayalım ABD’nin politikası Irak’ı İran’a savaş açtırıp Irak’tan huylanır hale gelmesinde olduğu gibi bir başka arkadaşın adlandırdığı “tavşan-havuç? misalidir. Türkiye’de bölücülük dalgasını yaymak , etnik kavgaları alevlendirmek, Türkiye’nin doğu bölgesindeki feodal yapılı aşiret düzeninin devamını sağlamak (Muhatap halk değildir reislerdir, bu yüzden yönlendirmek daha kolaydır) yani Türkiye’yi güçsüzleştirmek için terörist örgütlerin sözcülerine, aklı çelinmiş genç beyinler yetiştiren bazı sivil(?) toplum örgütlerine, maaşlı yazarlar ve akademisyenlere, sahte Atatürkçülere, eğitimli devşirilmiş “aydın?lara akıtılan dolarların hayırlı bir amaç için olmadığı açıktır. Tüm bunların sonucunda yazarın “Batı, Kürtler’i etnik ayrımcılığa yöneltip sonra harcamak için kullanıyor ….Kürtler’in çoğu Türk düşmanı hâline getiriliyor….? dediği gibi olaylar yaşanmaktadır. Bence Doksat Bey’in yanıldığı en büyük konu, Türkiyedeki asıl sorunun Kürt olmadığıdır. Türkiye’deki asıl sorun doğu ve güneydoğu bölgelerimizdeki beklenen kalkınmanın, ahlaki ve kültürel olarak gelişmenin yeterince gerçekleşememisidir. Bölgede hala yaşanmakta olan sorunların suçluluğu başta Türk milletinin, devlet yöneticilerinin ve Kürt kökenli Türk vatandaşları adına (icraatlar ile söylem farklıdır) yola çıkmış olan terörist örgütlenmelerin devlet hizmetlerinin işletilmesine ve yatırımın oluşması için gereken güven verici ortamın oluşmasına engel olmasıdır. Bölgedeki mafyavari terörist örgütlenmeden ceplerini dolduranlar arkadaşın yaptığı yorumda gözler önündedir: “Araştırın yaşayın neler çıkacak. Devlet aldığı 1 YTL: verginin karşılığı 6 YTL yatırım yapıyor. Yıllarca 5 yıl ödemesiz 20 yıl sıfır faizle hayvancılığı geliştirmek, tarımı teşfik etmek, istihdam yaratmak için kredi verilmdi mi? Toprak reformu yapılmadı mı? Nerede kredilerin karşılığı, yarattığ istihdam alanları, kredinin devlete geri dönüşü.
    Şu an parti başkanı Ahmet TÜRK kürt kardeşimin hakkını arıyormuş. Gerçekten tebrik ederim. Bu çok kolay. Sahibi bulunduğu köylerin topraklarını gereçk sahiplerine dağıtsın olur biter.
    Bu işten birçok nemalanan ama bunlardan kat kat fazlası cefa çeken kardeşlerimiz var. Bizleri çok iyi kullanıyorlar. Fakir, fukara edebiyatı yapıyorlar ama devletin üzereinden. Çaldıklarını hiç hesaba dahil etmiyorlar. Ben bölgedeyken 1996 yılında belediyeye gelen parayı belediye başkanı kendisine köy aldı. Biliyorum inanamayacaksınız. “ Benim de çevremde Kürt kökenli arkadaşlarım var ve hepsi de kendini Türk milletinin bir parçası olarak görmektedirler; çünkü bilmektedirlerki biz biriz kaderimiz de kültürümüz de birdir. Zaten bu konuyu hiç anlamamışımdır, halbuki Kürtçe’de (genel bir dil yapısı yoktur yerel bir lehçedir aslında) Farsça’dan gelmemiş kelimelerin büyük bir çoğunluğu bizler tarafında kullanılmayan unutulmuş öz Türkçe kelimelerdir, üstelik Kürt kökenli arkadaşlarla ege yöresindeki halı desenleri birbirine çok benzerdir. Osmanlı devrinde İran ile yapılan savaşlarda Kürt kökenli topluluklar devamlı savaş meydanı olan tampon bölgede yaşamışlardır. Bu yüzden İran kültürünün dil ve geleneklerde etkisini görmek anormal değildir. Kürt kökenli olup da Türk milletinin bir parçası olarak yaşamak konusunda bir sorun hisseden varsa, bu toprakların her karışını kanlarıyla sulayan atalarımıza büyük haksızlık yapmış olurlar. Kürt kökenli vatandaşlara hiçbir ayrım yoktur ve olamaz da, anayasada belirtildiği gibi hiçbir şekilde etnik köken, din ve cins ayrımı yapılmaz. Yabancı milletlerin oyunlarına gelmeyelim arkadaşlar. Bu ülkede Laz, Çerkez, Rum, Ermeni kökenli vatandaşlarımız varken neden sadece Kürt kökenli vatandaşlarımız üzerine hamleler yapmaktadırlar. Bilinmesinden veya açıklanmasından korktuğumuz yer altı kaynaklarımız mı var acaba?. Tüm bunları düşününce milletimize akıllı olmak düşmektedir. Tarihimizi bilelim, söylentilerle hareket etmeyelim; çünkü bir milleti yok etmek için tarihini, dilini ve kültürünü yok etmek yeterlidir.

  29. Hasan AVCI

    28 Mayıs 2007

    Sayın Hocam
    Duygu ve düşüncelerimize tercüman olmuşsunuz.Ağzınıza sağlık. Ve kendini ezilmiş ve özgürlük savaşcısı ilanetmiş kürt milliyetcisi arkadaşlar kürt kökenli kardeşlerimizin bile %90 sizin gibi düşünmüyor bunun sizde farkındasınız. Yüz yıllar içinde oluşmuş ortak düşünce ve gönül birlikteliği ve kardeşlik ( toplumlar birbirleri ile kaynaşmış kızlar alınmış verilmiş vs..vs..) var ve mutlu ve huzurlu geleceklerinin Türküye Cumhuriyeti içinde olduğunun farkındalar. eyup aykut Konya’dan dört kürt milletvekili çıkardıklarını böbürlenerek anlatırken kendi yönetici ve idarecilerini istedikleri gibi seçebildiklerini göstermiş oluyor bununlada kalmıyor hala kendilerine ayrımçılık yapıldığını iddia ederek nankörlüğün sınırlarını zorluyor. %10 luk kesim birilerinin oyununa gelmeyin gerçekleri görün artık: hepimiz aynı gemideyiz .Ne diger kürt kökenli kardeşlerimizin ne bizim nede kendi huzurunuzu bozmayın. Unutmayın gemi su alırsa ilk siz bogulursunuz. Ve bence sayın hocaya da hakaretmek yerine yapıcı uyarılarını dikkate alın böylelikle hem kendine hem size hem tüm topluma faydalı kişiler yetiştirmiş olursunuz.
    saygılarımla..

  30. ata ak

    11 Haziran 2007

    devletin yapısından konuşmak gerekirse şuanda ülen askerlerde ve katliamlardan geçen kürtlerinde ve bunların sorunlusuda tc devletidir bir zamanlar çanakkalede omuz omuza ölen iki toplum faşist küpek guruplerı yüzünden birbirine düşmek üzere türkler kürtleri eze eze bide kardeşimdir diye bağırıyor 1920 kadar kürt bölgeleri ve olan kürt devleti özerinde yaşayan kürtler dil devlet istemek kürdüm diye katliamlardan geçirildiler sadece atatürk zamanında 100 kürt katledildi bu ülke osmanlıyken bu ölkede bötün ırklar osmanlıydılar ve birbirleri için kanını veriyordular ama nezaman türkçülük kelimesi çıktı bu bağda kopmağa başladı bugün türkler yunan emirleri altında deilse bunun kürt ve diyer ister alevi olsun ister laz olsun vb diğer kardeşlerime borçludurlar ama sadece türklerin yaptığı en iyi şey aleviyim kürdüm şuyum buyum diyenleri katletmek ben bir kürt olarak 5000 dayanan kürt tarihini ve onun var olan devletini olduğunu anlatmak istiyorum…ve şunuda süylemek istiyorum bizim için nasıl yaşayacağımız önemli deil biz özgürklüğün olmadığı bir dönyada yaşayamayız ve ölenedek savaşırız bizi herkes tanıyor ..bu ölkenin gerçek sahipleri aleviler kürtler lazlar ve ermeniler dir ermenileri son satırlarda yazmamın nedeni onların ğıristiyan ve ermeni oluşu deil ben bir devrimciyim bir devrimci ne olursa olsun bötün insanlara eşit güzüyle bakmalıdır hepimiz biliyoruzki türkler orta asyadan güç edip anadoluya geldiler ve onlara ilk kardeşim diyende kürtlerdir ama ne oldu şimdi türkler kürtlerin varlığını bile inkar ediyorlar bu bir utançtır galiba dedelerim çanakkalede boşyere öldüler onların savaş tığı kişiler düşmanı deilde yanında öldüğü kişiler onların döşmanı çıktı…diyarbakırlı..insan olan herkese saygılar (faşizme son)amed oğlu

  31. ali türk

    11 Haziran 2007

    devletin yapısından konuşmak gerekirse şuanda ülen askerlerde ve katliamlardan geçen kürtlerinde ve bunların sorunlusuda tc devletidir bir zamanlar çanakkalede omuz omuza ölen iki toplum faşist küpek guruplerı yüzünden birbirine düşmek üzere türkler kürtleri eze eze bide kardeşimdir diye bağırıyor 1920 kadar kürt bölgeleri ve olan kürt devleti özerinde yaşayan kürtler dil devlet istemek kürdüm diye katliamlardan geçirildiler sadece atatürk zamanında 100 kürt katledildi bu ülke osmanlıyken bu ölkede bötün ırklar osmanlıydılar ve birbirleri için kanını veriyordular ama nezaman türkçülük kelimesi çıktı bu bağda kopmağa başladı bugün türkler yunan emirleri altında deilse bunun kürt ve diyer ister alevi olsun ister laz olsun vb diğer kardeşlerime borçludurlar ama sadece türklerin yaptığı en iyi şey aleviyim kürdüm şuyum buyum diyenleri katletmek ben bir kürt olarak 5000 dayanan kürt tarihini ve onun var olan devletini olduğunu anlatmak istiyorum…ve şunuda süylemek istiyorum bizim için nasıl yaşayacağımız önemli deil biz özgürklüğün olmadığı bir dönyada yaşayamayız ve ölenedek savaşırız bizi herkes tanıyor ..bu ölkenin gerçek sahipleri aleviler kürtler lazlar ve ermeniler dir ermenileri son satırlarda yazmamın nedeni onların ğıristiyan ve ermeni oluşu deil ben bir devrimciyim bir devrimci ne olursa olsun bötün insanlara eşit güzüyle bakmalıdır hepimiz biliyoruzki türkler orta asyadan güç edip anadoluya geldiler ve onlara ilk kardeşim diyende kürtlerdir ama ne oldu şimdi türkler kürtlerin varlığını bile inkar ediyorlar bu bir utançtır galiba dedelerim çanakkalede boşyere öldüler onların savaş tığı kişiler düşmanı deilde yanında öldüğü kişiler onların döşmanı çıktı…diyarbakırlı..insan olan herkese saygılar (faşizme son)amed oğlu

  32. kemal ulu

    11 Haziran 2007

    devletin yapısından konuşmak gerekirse şuanda ülen askerlerde ve katliamlardan geçen kürtlerinde ve bunların sorunlusuda tc devletidir bir zamanlar çanakkalede omuz omuza ölen iki toplum faşist küpek guruplerı yüzünden birbirine düşmek üzere türkler kürtleri eze eze bide kardeşimdir diye bağırıyor 1920 kadar kürt bölgeleri ve olan kürt devleti özerinde yaşayan kürtler dil devlet istemek kürdüm diye katliamlardan geçirildiler sadece atatürk zamanında 100 kürt katledildi bu ülke osmanlıyken bu ölkede bötün ırklar osmanlıydılar ve birbirleri için kanını veriyordular ama nezaman türkçülük kelimesi çıktı bu bağda kopmağa başladı bugün türkler yunan emirleri altında deilse bunun kürt ve diyer ister alevi olsun ister laz olsun vb diğer kardeşlerime borçludurlar ama sadece türklerin yaptığı en iyi şey aleviyim kürdüm şuyum buyum diyenleri katletmek ben bir kürt olarak 5000 dayanan kürt tarihini ve onun var olan devletini olduğunu anlatmak istiyorum…ve şunuda süylemek istiyorum bizim için nasıl yaşayacağımız önemli deil biz özgürklüğün olmadığı bir dönyada yaşayamayız ve ölenedek savaşırız bizi herkes tanıyor ..bu ölkenin gerçek sahipleri aleviler kürtler lazlar ve ermeniler dir ermenileri son satırlarda yazmamın nedeni onların ğıristiyan ve ermeni oluşu deil ben bir devrimciyim bir devrimci ne olursa olsun bötün insanlara eşit güzüyle bakmalıdır hepimiz biliyoruzki türkler orta asyadan güç edip anadoluya geldiler ve onlara ilk kardeşim diyende kürtlerdir ama ne oldu şimdi türkler kürtlerin varlığını bile inkar ediyorlar bu bir utançtır galiba dedelerim çanakkalede boşyere öldüler onların savaş tığı kişiler düşmanı deilde yanında öldüğü kişiler onların döşmanı çıktı…diyarbakırlı..insan olan herkese saygılar (faşizme son)amed oğlu

  33. ali ulu

    11 Haziran 2007

    bu site sadece yalan dolanları güsteriyor gerçek olan bir sürü şey yazdım ama galiba sadece yalan şeyler güsteriliyor keşke yalan şeyler yazsaydım belki güsterilirdi dy bakırlı

  34. hakkari li

    16 Haziran 2007

    simdi ben bu sahsa hiç bir sekilde hitap etmek istemiyorum. ona ne yazikki insan ismi takmislar.sen 550 günde ne gördün ne anlatiyon kürt düsmani degilim diyorsun. ama bunun arkasindan gelen düsünçeleriniz sizin yalanci biri oldugunu gözler önüne seriyor. siz tek disi kalmis bir canavarsin. asla sen ve senin gibilerle kardes olmayiz…. seninle bir gün karsilasmak isterdim.

  35. ayse çelebir

    17 Haziran 2007

    Hakkarili,
    bu şahıs dediğin Sayın Kerem Hocaya hitap etmek istemiyorsan o zaman buraya yorum yazma. Böyle yorum yazarak hem hitap etmiş hem de üstüne üstlük muhattap olmuş oluyorsun.Heralde Türkçen baya zayıf ki hitap etmek ne demek bilmiyorsun. Kardeş olmayacaksan da TÜRKİYE CUMHURİYETİ’nde yaşama.
    Git demokrasi savaşçısı(!) insan haklarının yegâne savunucusu(!) Kürtlerin en büyük destekçisi(işi bitince sizi de nasıl satacağını göreceksiniz) ABD’yle kardeş ol.
    Onu da beğenmiyorsan düşmanlık dolu, önyargı dolu, saçma sapan düşüncelerle dolu beyninle tek başına yaşa.
    Siz ve sizin gibiler hiçbir zaman NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE! ne demek anlamadınız anlayamayacaksınız.
    Hitap etmek istemediğin insanla karşılaşmak istiyorsan heralde bu bir tehdit anlamına geliyor. Eğer öyleyse de haddini bil. Burası bir aşiret veya kavim değil. Burası Türkiye Cumhuriyeti. Burda kabadayılıkla işler yürümüyor. Burda sen bilmezsin işler kanunla yürüyor.
    Kerem Hocam düşüncelerimize tercüman olmuşsunuz. Size teşekkür ediyorum. Son günlerdeki terör olaylarıyla lgili bir yazı yazmanızı temenni ediyorum.
    Saygılar

  36. hakkari li

    19 Haziran 2007

    ayse hanim sanirim kafana yanlis hafiza karti takmissin çikar digerini tak çünkü bu hafiza karti çok polat alemdar filmi seyretmis olmali.
    + türkçem zaten zayif çünkü ben kürdüm. türkiye de yasama konusuda deyinmisiin bu senin baya bir tariih canavari oldugunu gösteriyor sevr antlaşmasina bi bak tavsiyemdir.
    haddini bil demissin burda konu benim tabiki haddimdir.
    buda senin hocansa valla sen yandin..

    yani su ana kadar çözümleyici bir cümlenizi duymadik hep ateşe körükle gittiniz. daima hakaret ettiniz. görmemezlikten geldiniz. bir batı birde doğu fotoğrafi çek ve karsilastır ve arasindaki farkı gör. iki ayri dünya gibi. biri yatirim ülkesi biri yoksulluk ülkesi. neden öss de en basarisiz öğrenci hakkari den çıktı ? çünkü egitim yok eğitimci yok okul yok. sınıf yok, neden hocam olarak belirttigimiz sahıs bunlardan bahsetmemis. sonrada kardesiz diyorsunuz.evet kardesiz. ama sen ve senin gibi dar zihniyetlerle degil… yasasin halklarin kardesliği…

  37. amedli_21

    19 Haziran 2007

    öncelikle merhaba m.kerem bey gerçi sizin gibiler merhabanın bile ne olduyun bilmezler ya neyse ya sizin bu yazınızı okuyunca bi şeylerin eksik olduyunu sezdim. aslında yorum yapmak istemiyorum. çünkü bu kadar adi ve deyersiz bi yazıya yorum yapmaya deymez. ama yinede bi kaç gerçeyi söylemeden edemiyecem. öncelikle yazınız menfaatten başka hiç birşeyin tadını vermiyor. ikincisi ya sözde gerçekleri yazmışsınız ama bırak gerçeyi gerçeyin g sinden bile geçmiyor bu söyledikleriniz. bilmiyorum acaba bu yazıyı yazarken hiç mi bi öndeyi veya bilgi edinmedin. sen gelmiş diyorsun ki türkle kürt kardeştir sonrada diyorsun ki sizi türklerin elinden kimse kurtaramaz sen hangi zihniyetle bu cümleleri söyluyrsun hala aklım almış deil . ya bence siz yazı yazmayı bırakın. o kadar iki yüzlü bi insansınız ki aşalamak bile size bi iltifattır. sizin prof.. bile şüphe duyuyorum. gerçi şüphe duymamak elde deil böyle bi sistemde herşeyin rüşvet olduyu bi ulkeden ne beklemesin ki. kardeşim sen hangi kardeşlikten bahsediyorsun biz toplum olarak zaten kardeşiz ama sizin giblerin yüzünden birbirmize düşürdüler bu ülkede zaten kim yalancıysa soyguncuysa o miiletin vekili sayılıyor.. sizin gibi bi kaç tane kendini bilemz çıkıyor miileti kışkırtıyor ve birbirine düşürüyor. zaten toplum olarak yalanı genelde daha çok benimsediyiniz için hemen şah damarlarınız atıyor ama boş yere atıyor. ve sizde bunları söylerken ne kadar kazandım hesabını yapmaktan topluma verdiyiniz zararların farkında bile varmıyorsunuz.. kardeşim sana bi basit örnek vermek istiyorum sen bi yurt dışına çalışmaya gittiyin zaman veya orda kaldıyında kendi öz benliyini kültürünü unutuyormusun eyer unutuyorsan sana bi sözum yok sizin yapmak istediyiniz şey kendi kültürümüzü özbenliyimizi unutup sizin yanınızda kalmak. bunu yaparkende baskıcı bi uygulama yapıyorsunuz . ya daha yedi yaşınaki bi çocuk oyuncak silah bile görmemişkn saolsun tsk gelip kyöe gerçek silah gösteriyor .eeee sen gelmiş böyle bi sistemle kardeş olmamızı istiyorsun bence burda dur işte . kadınını dövduyunuz bi toplumdan bence mahşer gunu bile korkun. ….amedli

  38. hakkarili fuat

    21 Haziran 2007

    kesinlikle kürt düsmanı degilim diyorsunuz ama bunu samimi söylemediginiz yazınızdan bile net anlasılıyor ve insan hissediyor bi kere taktınız bi aile planlamasına bu neyi gösteriyor kürtlerde aile planlamasının olmadıgını ifade ediyorsunuz yani siz kürtlerin türk kimligi altında olmasından utanc duyuyorsunuz hiç düsündünüzmü neden sadece kürtlerde aile planlaması yok neden batı bu durum yok gibi bunun temelinde egitim var magalesef doguda gereken egitim insanlara verilmedi insanların zihniyetlerinin degişmesi için en temelden gereken egitimi almıs olmaları gerekirdi ee böyle imkanlarda doguda saglanmadıgı için insanlar böyle olayların farkında degil devlet kürt halkını zorla cahillige sürükledi insanların bilinçlenmesini istemiyor biliyorki kürtler bilinclense onlar için iyi olmicak doguda oxraford üniversitesi vardıda kürtler okumadılarmı bırak oxrafordu dogudaki üniversite sayısı bi elin parmak sayısı gecmez artık bu kürtlre yapılan ikinci sınıf muamelesi yok olsun bu böyle gitmez saygılar

  39. irfan rencut

    21 Haziran 2007

    yıllardır beridir beridir ülkemizde kürt sorunu diyince maalesef bilinçsiz insanlar terör olarak algılıyor veya direk senin sorunun ne diyorlarkürt sorunu bireysel bir sorun degil günümüzde artık evrensel sorun olmustur bunu herkes böyle kabulenmk zorundadır dagdaki gerillalara terörist diyor bazı bilinçsizler gerilla ülkemizin kendi evlatlarıdır bu ülke kürtleri kendi benlikleriyle kabul etmedigi sürece kürt halkı pkk yi destekleyecektir sayısı 50 milyondan fazla olan bir halkı inkar etmek yerine onları kendi benlikleriyle herkes kabul etmek zorundadır Ayrıca herkes söyler 1. dünya savasında kürtlerle türkler bu ülkeyi emperyalizmden kurtardı ve bagımsızlıgını kazandi evet cok güzel ama neden bu tarih kitaplarında yazmıyor.Yazmayı bırakın kürt halkını gelecek nesillere düşman olarak tanıtyorlar milli egitimin kitabında söyle gecer”milli varlıga düsman cemiyet ,KÜRT TEALİ CEMİYETİ bu ve benzeri şeyler ülkemize zarar verir

  40. kürt tamer

    21 Haziran 2007

    ben bir antepli kürt olarak faşist,zorbacı olmayan herkese selamlarımı gonderiyorum,ben efnan adıgüzel arkadaşımızın dediklerinin büyük bir kısmına katılıyorum.bi de biri demiş türkiyede kürtler herş şey olabiliyor başbakan cumhurbaşkanı vs. tamamda o kişiler oraya kürt kimlikleriyle gelmiyolar ki.kürt kimliklerini bir tarafa bırakarak o mevkiye geliyolar.o mevkideki insanlar ne zaman çıkıpta kürt sorunundan kürt haklarından bahsetti.kardeşce bi yaşam dileği ile herkese tekrar slmlar

  41. kürt tamer

    21 Haziran 2007

    ama bu konuda türkler bizim kadar hoş görülü değiller.ben istanbulda öğrenciyim ve burda kürtlere bakış açısı çok belli.ellerinden gelse yapmyacakları şey yok (tabi hoş görülü azınlık insanlar hariç)bi de bizim anteple kıyaslıyorum.orda türkler var ama biz bigün çıkıpta aha işte bu türk bunu hor gorelim şunu yapalım demiyoruz.ülkeyi bu duruma getiren tamamen aşırı milliyetçilerdir.emin olun bu mhp bbp turancılar olmasa bu ülke daha kardeşce yasayacak.

  42. hakkari li

    22 Haziran 2007

    ayse çelebir hanim su an bastan sona kadar yapilan bu yorumlardan sonra sen ve hocanin suratını görmek isterdim. :) ))) çünkü sadece ayni kafada ikiniz varsiniz. süphelenmemek elde degil bi çikarin varmi.
    hayatınız saçma sapan sizin. ya gözünde baya bi etkili güneş gözlüğü var yada körsün. çikar gözlüğü etrafina bak dünyaya bak.

  43. kürt tamer

    22 Haziran 2007

    walla ister isteyin ister istemeyin er yada geç kürdistan kurulacak.bunun kaçarı yok.çünkü bu halk artık tc devletinin zorbalıklarından bıkmıştır.ve hakkını sonuna dek arıyacaktır.biji kürdistan biji apo

  44. Hüseyin Polat

    26 Haziran 2007

    Değerli Hocam,
    İyi ki Kürt düşmanı değilsiniz yani.
    Sanırım düşmanlıktan kastınız: bulduğunuz Kürdü boğazlamak.
    Unutmayın Hocam, “Rüzgar eken fırtına biçer.” Ve yine unutmayın
    Türk ve Kürdün birlikteliği aynı zamanda çıkarı, birbirlerine saygı
    ve birinin kendini diğerinin yerine koymaktan geçer. Bu işlerin
    kabakuvetle, zorbalıkla olamayacağını hepimiz biliyoruz. Olsaydı
    Saddam becerirdi.
    Herkese vijdan ve ihsan…

  45. ARARAT

    26 Haziran 2007

    bence kendini bilim adamı sanan bu kişilerin bu konuşmalarını pek ciddiye ailmamak daha imantıklı.sadece bi,rşey diyecem.
    it iti ısırmaz. kimse koca bir tarihe sahip kürt halkına hakaret edemez.bu top*rakların gerçek sahibi biziz. asıl yaşamak isyeyen bizimle dost geçinsin. biz bu topraklarda doğduk burda ölecez.
    unutmayın kürtleri,n dostluğuna güvenilir ama düşmanlığından da korkulur. kurtuluş savaşında sizin yanınızdaydık. arkanızda olsaydık bu gün ne olacağınızı bir düşünün.herkese ii akşamlar

  46. metin domul

    27 Haziran 2007

    sayın hocam sizin görüşlerinize kısmen katılmıyorum.yani türk küt kadeştir.de bu aryımcılık niye bize değişik muamele yapılıyıor. niye artık yeter dursun bu kan. başka anaların yüreği yanmasın diorum. buna demokratik bir cözüm bulalım. bu görüşe en yakın dtp dewlet yerinde sayıyor.hergün şehit veriyoruz.atık nereye kadar……………………………………………

  47. ayşe çelebir

    30 Haziran 2007

    Halkların kardeşliği diyen insana bakın hele. Suratımı görmek istemişsin. Ben gayet mutsuzum ama senin ve senin gibilerin yaptığı saçma sapan yorumlar için değil. Her gün kalleşçe öldürülen şehitlerimiz için mutsuzum.Ayrıca baştan sona okumamışsın yorumları heralde hocaya katılan tek ben değilim çok şükür.
    Sevr antlaşmasından bahsetmişsin. Heralde Kürt olduğun için Türk tarihi hakkında bilgin de yok. Sevr antlaşması uygulanmadı. Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk milletini o vahşetten kurtardı. Ama sen anlamazsın bunlardan.
    Ne Mutlu Türk’üm Diyene! (inşallah bu cümlenin gerçek mânâsını anlarsınız bir gün çünkü bu cümle zaten Türkiye Cumhuriyeti’nde kardeşliği ifade ediyor ama dedim ya siz anlamazsınız)

  48. ahmet ilbey

    30 Haziran 2007

    anladığım kadarıyla Türkler bizi köleleri gibi görüyor.Yani biz onlara her istediğimizi yapalım gıkları çıkmasın.Kendilerinide dünyanın efendisi gibi görüyorlar.

    Bir arkadaş Attila İtalya demiş,Türk demiş.Attila’nın Türk olmadığını artık sizin dışınızda herkes biliyor.

    Dünyaya hükmettik demiş.Pardon ama siz Çin’in kuzeydoğusundan sürgün gelmediniz mi?Bunu Türkiye’yi ziyareti sırasında Çin başbakanı söylüyor.İçiniz rahat olsun benim şahsi görüşüm değil yani.Siz İslam’ın ve müslüman halkların desteği olmasa bugün tarih sahnesinden silinmiştiniz.Malazgirt Savaşında 45.000 kişilik Selçuklu ordusunda Türklerin sayısı sadece 15.000 geriye kalanı ağırlıklı Kürt ve birazda Arap.Kürtler Selçuklunun egemenliği altında da değildi.Peki neden Türklere yardım edildi.Cevabı basit tabii.İslam faktörü

    Bir arkadaş demişki biz temizledik mi toptan temizleriz.Sana adımı adresimi vereyim gel benden başla.Sen temizleyecen karşındakinin eli armut toplayacak öyle mi?Ortam güzel salla gitsin.Sular durgunken herkes kaptan.Hitler Almanyası yenik düştükten sonra abd liler nazi avına çıkıyorlar ama gel gör ki tek bir Nazi bulamıyorlar.Herkes Nazi lere karşı nasıl kahramanca mücadele verdiğini falan filan anlatıyormuş.Oysa bu Hitler seçimle gelmiş ve arkasında muazzam bir halk desteği vardı.Tüm Almanlar kendilerini ilah gibi görüyordu.Taki yenilgiye kadar.Anladınız siz onu

    Son sözüm sana ayşe çelebir Biz Kürt olduğumuz için Türk tarihini senden çok daha iyi biliyoruz.Yani bizim atmasyonlara inanma mecburiyetimiz yok.Kendimizi kandırma ihtiyacıda duymuyoruz.Siz bozuk plak gibi aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsunuz.Gerçi sizin suçunuz değil.Beyninizi esir almışlar,kafanızı yıkamışlar.Sizin sağlıklı düşünebileceğinizi düşünmek saçmalıktır.O yüzden seni ve senin gibileri mazur görüyorum

  49. hakkari li

    30 Haziran 2007

    Ey pis ırkçı Ayse Çelebir hanim ne ‘mutlu türküm diyene’ kardesliğimi belirtiyo yoksa ırkçılığımı. Bak Ahmet İlbey sizi ne güzel tanimlamis.Lanet olsun sen ve senin gibi putperstlere. Peki Sevr Antlasmasi hangi süreçten sonra uygulamadan kaldirildi. İmzaliyanlar neden vatan haini olarak damgalandi. Ya gerçekleri kabul edeceksiniz, yada kabul edeceksinizzzzzzz.
    kürtler ile türkler gemiste nelermi yaptı ?Kürtler, kendi istekleriyle Osmanlı egemenliğine girdikleri 16. yüzyıldan bu yana Türklerle bir arada kardeşçe yaşadılar. Ortak düşmanlarla karşı, omuz omuza birlikte mücadele ettiler. Osmanlı’nın parçalanma döneminde de, impatorluğa büyük bir sadakat gösterdiler. Bu sadakatinin en çarpıcı göstergesi, 1912′den 1918′ye kadar aralıksız devam eden kanlı savaş yıllarında imparatorluk ordularında çarpışmalarıydı. Ardarda gelen Trablusgarp, Yemen ve Balkan Savaşları ve hemen sonra patlak veren I. Dünya Savaşı’nda, pek çok Kürt Osmanlı ordusunda görev aldı. Kürt tarihi uzmanı David McDowall şöyle yazar:

    “Kürtler Osmanlı ordusuna kayda değer bir insan gücü sağladılar. Binlerce Kürt asker, Sarıkamış’taki Üçüncü Ordu’da ve diğer cephelerde hayatını kaybetti. Doğal olarak, düzenli orduda görev yapmaya karşı evrensel bir gönülsüzlük vardı, ama bu durumda bile, çoğu silah altına girdi. Bölgedeki (doğu Anadolu’daki) Osmanlı kuvvetlerinin büyük bölümü Kürtlerden oluşuyordu.”

    Kürtler, sadakatlerini, oldukça da ağır bir bedele rağmen korudular. Dünya Savaşı yılları boyunca, Rus-Ermeni kıyımları, ardından gelen açlık ve salgın hastalıklar sonucunda yaklaşık 500 bin Kürt sivil yaşamını yitirdi. David McDowall, savaşa katılan askerlerle birlikte bu rakamın 800 bine çıkarılabileceğini belirmektedir. Bunun anlamı, 300 bin Kürt’ün de Osmanlı orduları safında savaşırken can verdiğidir. ve bunun karsiliginda türklerce gizli tutulan bir antlaşma vardi. bu antlaşmayi gündeme getiren cezalandi. vatan haini ialan edildi bence ayse çelebir hanim utanmalisiniz.

  50. ayşe çelebir

    1 Temmuz 2007

    Ne Mutlu Türk’üm diyen tabi ki kardeşliği ifade eder bu cümleye ırkçı anlamlar yükleyen sen ve senin gibilerdir. Ben bu cümlenin mânâsını anlayabilenlerden biri olduğum için kendimle gurur duyuyorum esas sen utanmalısın.
    Neyse Amerika senin ‘gerçeklerini’ kabul ediyor bak ne güzel. Olağanüstü bir ittifak var aranızda ne hoş. ABD’yle bu işbirliğiniz nereye kadar sürecek siz de bir gün anlayacaksınız. Bugün size destek verenlerin aslında sizin en büyük düşmanlarınız olduğunu bir gün anlayacaksınız ama her şey çok geç olmuş olacak.
    Ahmet İlbey, kimin beyni yıkanmış bizim mi sizin mi? Komik olmayın. Sizinle tartışmak da anlamsız çünkü beyinleri yıkanmış olanlar sizlersiniz. Zaten siz kendinizi değil başkaları sizi kandırıyor da farkında değilsiniz. Bu tartışma burda bitmez zaten. Günlerce konuşulsa hiçbir yere varılmaz. Bu duruma getirildik. ‘Siz’ ‘biz’ diye ayırdılar düşman ettiler bizi ama farkında değiliz bu ne ’size’ yarayacak ne ‘bize’.
    Kerem Hoca’ya saygılarla

  51. kürt tamer

    1 Temmuz 2007

    yaww boşuna tartışıyoruz nasıl olsa 10 seneye kadar kürdistan kurulacak.o zaman bizde rahatlarız türklerde.kendimizi yemeyelim:))

  52. kahan

    2 Temmuz 2007

    tamer bi kapi kapanir bi kapi acilirmis o yuzden sen simdiden rahat ol…
    bole sayfalarca kufre hakketten gerek yoktu…

    ayriyetten hoca yazin cok sefil bir yazi umarim biraz daha genis dusunup paranoyik bi bakis acisindan siyrilirsin…

  53. hakkari li

    2 Temmuz 2007

    Yani Ayse hanim anlatiyorum anlatiyorum sizin cücük beyniniz almiyor. beyninden zorun varsa bana söyle sizle muhattap olmuyayim. gerçekten bozuk plak gibi tekrarliyon. baris kardeslik, için bir adim at. ben kürdüm, ne mutlu türküm dediğimde acaba aslımı inkar etmiş olmuyormuyum? aslımı inkar edecek kadar serefsizlesmedim.Yani ayse hanim çok komiksiniz. Ezberlemissin bi kaç satir habire aynisini yaziyorsun ,saçmaliyorsun.

    ABD demissin. ABD su an kürtler üzerinde katliam yapsaydi yassa ABD diyecektin. Ama kürtlere destek çiktiği için yuh diyor sinirden domatez gibi kizarip , mısır gibi patliyorsunuz .buda kapak olsun size..
    ayrica ayse çelebir sadece ABD degil Avrupa Birliğide bizi destekliyo tüm dünya destekliyor…bu bizim suçumuz değil.

    Ayrıca saygı değer, onurumuz , gururumuz ORHAN DOĞAN ı kaybettik.seni ölümsüzleştirecez. Sana sözümüz var. Ruhun şad yerin cennet olsun…

  54. baran

    2 Temmuz 2007

    slm ayse hanim sen turkensen ben kurdum onun icin aramizda daglar kadar fark var senin beynin yokki anlayasin bianlasan sasardim zaten onun icin ne mutlu kurdum diyene diceksin canim by

  55. Prof. Dr. Mehmet Kerem Doksat

    5 Temmuz 2007

    Sayın Web Mekânı Ziyaretçilerim,

    Lûtfen seviyeyi düşürmeyelim.

    Saygılarımla…

    doksat@tnn.net keremdoksat@doksat.com

  56. BİR KÜRT

    16 Temmuz 2007

    Öncelikle belirtmeliyimki kim bir kürt kültürü yok derse, o kişi kara cehaletin pençesinde yaşayan bir mahlukattır. şimdi bir kürt kültürü yok ise nasıl oluyorda farklı bir dile ve çeşitli lehçelere sahip oluyor. ayrıca nasıl oluyorda farklı bir geleneğe sahip oluyor. bilinmesi gekirki kürtler mezopatamya bölgesinde milattan önce 3000 yıllarında babil devletini kurmuştur ve şuan herkes tarafından bilinir ki , babil asmaları dünya harikalarından biri olarak dilden dile dolaşmaktadır,ayrıca zeugma antik kenti bir kürt kentidir(baraj altında bırakılıyor). asur devletininde kürt olduğunu söylememe gerek yok diye düşünüyorum. kürtler öyle şerefli bir millettirki osmanlının kuruluşundan yıkılmasına kadar hiç bir zaman isyan etmemiştir ve her savaşa türkler ile birlikle en önde girmiştir. ve birgün türkiye cumhuriyeti kurulmuştur, yine bir savaş ve türkler ve kürtler birlikte(arapların , ermenilerin ve rumların yaptığını yapmıyor) kurtuluş mücadelesi veriyor. maraşta , antepde, urfada , batmanda ,mardinde düşmanları püskürtüyor. sonra çanakkalede sakaryada, izmirde hep birlikte savaşılıyor ve zaferler kazanılıyor. ismet inönü ve kazım karabekirin kürt generaller olduğunu unutmayınız. karsda 90000 asker şehit olmuştu, bunların çoğunluğunu kürt kökenli olduğunu biliyormusunuz. kürtler islam dininin emrettiği yoldan gitti ve müslümanların hepsini kardeş saydı ve hiçbir zaman etnik ayrım yapmadı. ayrıca bir şeyh said isyanıdır tutturulmuş gidiyor. bu isyan özellikle etnik kökene bağlanarak kürtlere hain damgası vurulmaya çalışılıyor. şimdi ben soruyorum hangi tarihi belgede o isyanın kürtçülük için çıkarıldığı yazıyor,sadece milli eğitim tarafından yazılmış olan tarih kitaplarında yazıyor(!) oysaki şeyh sait o isyanı islam için çıkarmıştır ve haklıdır.
    kürtler lozan anlaşmalarına bir taraf olarak katılmıştır, atatürk erzurum daki kongrede bu ülkenin kurucuları olarak türkleri ve kürtleri dillendirmiştir. fakat tarih kitaplarımızda erzurum sonuç bildirgesinde bu madde özellikle kırpılmıştır.Bunun üzerine Peygamber efendimizin bir hasisi şerfini söylemek istiyorum ” aslını inkar eden bizden değildir”. şimdi bu söz üzerine biz kendi öz benliğimiz olan kürt kimliğimiz inkar edelim ve bize enpoze edilen kimliğimi kabul edelim. devlet neden 1940 lardan beri bilinçli olarak yatırım yapmayıp ordaki insanları cahil bıraktı neden 1970 lerde kürtlerin gizlice nüfuslarını saydırdı(türekeş tarafından) tabi evrimci teorilerin ve fransız idolojisi olan ulusalcılık kavramı çerçevesinde faşizanlık yapılarak türkiye de kürtler ikinci sınıf insan ve hor görülmesi gerek bir insan güruhu olarak görülmeye başlandı , kültürünü zorla bırakması , dilini konuşmaması için baskılar yapıldı. köylerden zorla insanlar çıkarıldı faili meçul bir çok olay yaşandı .Ve işte doğuya yatırım yapıldı dahepsini yakıp yıktılar , öğretmen gönderildi öldürdüler falan filan. bu olaylar 1985 den sonra olmadı mı ? çünkü 1985 den önce kürtler resmen asimilasyona uğratılmak istendi ,hor görüldü işsiz ve cahil kalan milletin aç kalınca tek çaresi kaldı, dağa çıkmak. çoğunlukla gecenin bir yarısı özel kuvvetler geliyor evin erkeğini alıyor o günden sonra o kişiden haber alınamıyor. şimdi bunlar yaşandı ve geride kaldı belki bu yanlışlardan geçde olsa dönüldü , şimdi doğuda bulunan insanlar eğitilerek dağlara çıkması engellenebilinir. insanlara özlük haklarını verip artık kendini bir türkiye vatandaşı olarak görmesi sağlanarak ,oralara üniversiteler kurularak ,yöre insanlarından eğitimli insanlar yetiştirilerek, sanayisinin geliştirlmesi sağlanabilir. hayvancılık entegre bir şekilde fabrikalara dönüştürülerek endüstriyel tarıma yönlendirilebilir. böylece bölge kalkınınca terör eylemleride tamamen ortadan kalkacaktır. devletin yapması gereken cehaletin ortadan kaldırılması, elektriğin , suyun ve yolun vatandaşa götürülmesinden ibarettir. devlet kucaklayıcı olursa doğu insanı devlete güvenecek ve diğer provokasyonlara alet olmaycaktır.
    bir konuyuda söylemek istiyorum kuzey ırakta bir kürt devleti kurulmasına neden karşı çıkıyorsunuz ? bu paranoya ile bir yere varılmaz. bu ülke çok güçlü öyle kolayca yıkılmaz sadece içinde yaşayan insanlar birbirine güvensin o kadar.
    sevgilerle

  57. Osman Çataloluk

    18 Temmuz 2007

    Sevgili Kerem Bey’e selamlarımla siteye bir kaç not eklemek isterim. Aslında hiç istemiyordum ama sanırım Kerem Bey’in 550 günde kışladan çıkmadan yazı çizi edemeyeceğini söyleten ve kalem erbabı olmayanlarında çoğunlukta olduğu yerde Kerem Beyi korumakda bir akademisyen olarak bana düşecek!!!
    Beyler isteyene adresimi de veririm! Bunu net ifade edeyim şimdiye kadar Allah’tan başkasından ne korktuk ne de ondan başkasına eğildik ne de kalemimiz eğildi. BU BÖYLE BİLİNE!!!
    Gelelim mes’elenin özüne,
    Tarihi olarak konuyu ele alalım ve Malazgirtten Başlayalım. Seviyeyi akademik olarak ortaya koyuyorum. Ve kaynak göstererek açıklayacağım. Sırtabozluk yok!! Bana kaynak göstererek konuşun seviyeyi öyle tutturalım yoksa seviyeyi ayaklar altına alacağız.
    Sultan Alp Arslan Malazgirt Savaşına girmeden bir kaç gün önce Ahlatta O dönemde orada yaşayan Kürt Beyleriyle bir toplantı yapmıştır! Bu toplantı isteği de Kürt Beylerinden gelmiştir!! Ve toplantının Lisanı Oğuz Türkçesidir!!! Toplantıda Türkler değil Kürtler istekte bulunur. İstek Şudur!!! “Biz doğuda Farsların, Batıda Bizansın, Kuzeyde Ermenilerin ve Gürcülerin Güneyde de Arapların elinden çok çekmekteyiz. Biz sizinle aslen aynı kökendeniz, kardeşiz. Bize yardım ederseniz. Biz 5000 çadırız ve her bir çadırdan size bir çeri verebiliriz.”
    Alp Arslan bu istekten ve 5000 çeri teklifinden çok duygulanır. Teşekkür eder ve gerekirse sizden yardım alabiliriz diyerek bu teklifi geri çevirir. Ve Bu 5000 Kürt Çerisini Malazgirt Ovasını bilenlere söyleyelim (Ben Şahsen Biliyorum). Ovanın sol tarafında ırmak tarafında bekletir. Savaş Başlamadan önce meşhur nutkunu söyler ve savaş başlar. Türk Ordusu “Urun Ha” “Koman Ha” Nidaları ile savaşırken Kuman, Kıpçak ve Peçeneklerden oluşan Bizans Ordusu Merkez sıkleti bu nidalardan Karşılarındakinin Türkler olduğunu anlar ve 17-22 bin kişilik gurup karşı tarafa geçince savaşın şekli değişir. Zafer Türklerindir. Sadece Türklerin diğer hiç bir gurubun dahli olmadan!!! Kaynak: Selçuklular Tarihi, Türkiye Tarihi, Türklerin Tarihi, Büyük Biritanya Tarih Ansiklopedisi (İngilizce, 1935 Baskısı).
    Bu savaştan sonra Sultan Alp Arslan Kürtleri Benimde içinde bulunduğum Salur-Karakeçili boyu içinde sayar. Osmanlı döneminde ise Kürtler Beydili boyu içindedir. Bu sebeple bu soyadı badıllı olanlar ve Kürdüm diyenler bilsinler ki asılları Beydilli-Beydilidir!!! Beritanlılar ve Şavaklar-Urfa Karacadağ-Karakeçilileri bu boylardandır. (Faruk Sümer)
    Asurluların Kürt olma imkan ve ihtimali yoktur. Onlar Kürtse Mardin’deki Süryanilere nasıl bir soy sop bulacağız??!!! Babili’de Kürtler kurdu ise Bütün Mezepotamya Turani kavimlerden müteşekkil olurki yine Leon Gumilev’in dediğine geliyoruz: Kürtler Turani kavimdir. Yine Bir İngiliz Tarihçi olan Barthold’da aynı görüşü paylaşır. Bu durumda Ya Kürtler Orta Asyalıdır ki Elegeş Anıtı böyle söylüyor. Yada Süryani, Ermeni yada Yahudi kökenlidirler. Böyle olsa idi Süryanilerle yada Ermenilerle Yada Yahudilerle kavga edeceklerine ilişkileri sıkılaştırırlardı ama yapmayıp Türklerin yanında yer almaları eski bağlarına dönmeleri cihetindedir. Bunu ispatlayan şey de Meşhur Şeyh Sait İsyanı öncesinde. Şeyh Sait’in Kardeşini Hanan Aşireti reisine gönderip yardım istemesine karşılık Aşiret reisi Ağanın verdiği cevap ilginç olduğu kadar da ibret vericidir: “Ağa ağa git Şeyh Saide söyle Kurtla kurt kavga ettiğinde araya giden itler olur. Biz size göre Türklere itler gibi kalırız. Sizde Kurt Türkte kurttur. Siz birsiniz akrabasınız. Sizin aranıza girip kırılmak istemeyiz. Bizi mazur görün bizim bu dalaşta bir dahlimiz olamaz!”
    Şeyh Saidin Gurubunun Komutanı Bin Başı Cavittin de Mustafa Kemal için söyledikleri mes’elenin özünü işaret ediyor!!!
    “Ben ki () aşiretinin lideriyim ve emrimde 10000 adamım var Osmanlının en değerli adamıyım. Mustafa Kemal denen adam kimki..Hangi aşiretin lideri ki onun peşinden gidek!!!”
    Evet, ne görürseniz görünüz ister dost ister düşman ama sonuç olarak Seyyid Ahmed Arvas’ın babasının dostu arkadaşı ve aynı manevi yolun yolcusu ve Kürt olan Nakşibendi tarikatı ulularından Faik Zafer Efendiden dinlediğim bir alıntıyı ibretlik olarak burada söyleyelim. Faik Efendi Der ki: Kimki Türkten ayrıldı felah bulamadı. Ben Kürdüm ama Türklüğümü hiç kaybetmedim. Biz Türklerden tamı tamına 600 sene evvel Orta Asya’dan Hind yolu ile Anadoluya geldik. Ama gelirken aslımızı çok ama çok kaybettik. Sonunda Allah nasibetti de Türkleri Alp Arslan Sayesinde bulduk yoksa harap olurduk!!”
    Evet sevgili arkadaşlarım ve kardeşlerim
    Bunları bilmenizi aslınızı unutmamanızı yüce Mevla’dan niyaz ederim.
    Dr.Osman Çataloluk

  58. Mehmet Kürdistani

    18 Temmuz 2007

    Sevgili ve Degerli Kürdistanli yurtseverler sizleri bir Kürdistanli olark tebrik ediyorum cünkü gecmişde verdimiz Emegin karsiligin bügün görüyoruz.Karşiligi göz önünde dir o da bizim burada bir birimize ve bütün ortadogu daki Ortadogudaki kardeşligi sahıhplenmemizdir. Kiza bir yorum yapacam.Osman Bey siz hangi tahri kaynaklara dayanarak böyle polemik ve sacma yorumlar yapiyorsunz. Tahmin ediyorum ki her şoven ve faşist bir Türk gibi diyeceksiniz tabiki ki türk tahri kaynaklari.Osman Bey bence Kusura bakmayin ama sizin tahri kaynaklariniz ve bilgileriniz sadece Cüneyt Arkin nin ve Kartal Tibet nin Film Senaryosu icin etkin olur. Sen yarin kalkip dersin ki Hz Muhammed de bir Türk di ama bunu hic bir Ulusalarasi bir Tahri kaynagi kabul etmes.Yazik 80 Yildan beli bir Cumuriyetsiniz ama hallen Adam olmadinz ve olmayacaginz da görüniyor onun icin Kürtler degil sizi böleck olanlar tam tersi siz kendi mezarinizi kazacaksiniz ve kürtler de bu Cenaz de sizin gibi Hayirsiz kardes den kurtulacak.Dünja nin gözü aydin olsun

  59. apocu gençlik

    12 Ağustos 2007

    slm kürt ve türk yoldaşlar öncelikle her insanı kürdü türkü ermenisi lazı çerkezi vb insanları saygıyla sellamlıyorum kürtler çok zülm gördü ve çok ezildi artık onlar tarihte kalan bişey artık kürtlerin gözü açıldı beyinler hızla çalışmaya başladı yani eski kürtler tarihte kaldı ve zülme karşı kanımızın son damlasına kadar mücadele edecez buna emin olunki türkiyeyi bölme gibi hiç kimsenin niyeti yok ve he önceden bağımsız kürdistan isteniyordu şimdi demokratik cümhüriyet isteniyor kürtlerin kendini kendi diliyle kendi kimliğiyle kendi kültürüyle yaşamak istiyor bu gün ben bi kürdüm BEN KALKIPTA (NE MUTLU TÜRKÜM) demem çünkü ben bi kürdüm desem kendimi inkar etmiş olurum gelin siz ne mutlu türküm diyin bizde ne mutlu kürdüm diyelim ve ülkede beraber kardeşce yaşıyalım bu kanlar dürsün diyorum ve bu savaş dahada şidetlenmeden dürdüralım hep beraber bu güne kadar hep kan aktı ve böyle giderse daha çok kan akar bizim bi umudumuz kaldı meclise yoladığımız millet vekilerimiz kanı dürdürür umarım ülkeye barış ve kardeşlik getirir MEHMET YOLDAŞ SENİDE SEVGİYLE SELLAMLIYORUM HERŞEY ÖZGÜRLÜK VE KARDEŞLİK İÇİN

  60. Kağan Tamtürk

    14 Ağustos 2007

    Lahmacun çiğ köfte , unkapanı , nataşa barları , uyuşturucu , kapkaç , töre cinayeti ( 13 yaşında kızı 80 yaşında adama para ile başlık parası ile satmak da töre) kaçakçılık , leyla zana , ahmet naim efendi , izzet efendi , rahip frew , claduia roth , kökü dışarıda tarikatlar anahtar kelimeler bunlar beyler…. Tarih ve demografiye cesaretiniz varsa Yüksek Kürt kültürü üzerine sizinle tüpsüz dalış yapalım… Bakalım o zaman bu kadar işkembe-i kübradan atabiliyormusunuz.. yok nakşibendiymiş de yok biz çanakkalede beraber savaşmışızda yok biz kardeşmişiz de mustafa kemalde kim oluyormuşda yok asimile oluyorlarmışda terane… Sizi asimile etmek ancak imkansız birşey zira fizyonominiz buna izin verebilir.. aksi halde siz asimile olmazsınız

    Tanrım açtım ellerimi yakarıyorum Türkleri ne olur Türkiyelilerden koru

  61. apocu gençlik

    14 Ağustos 2007

    KÜRT TAMER YOLDAŞIM 10 SENEYİ BEKLEMEYE NE GEREK VAR KÜZEY IRAKTA KÜRDİSTANI KURDUK ALLAHIN İZNİYLE TÜRKİYEDEDE OLUYOR

  62. Kağan Tamtürk

    16 Ağustos 2007

    Siz ancak uşaklık yaparsınız conilere ve servis, o iki tane konforlu mağara ayısı devlet kurabilirmi? tezekten put yapıp taparsınız, aklınızı başınıza alın 

  63. gül sınar

    17 Ağustos 2007

    İNSANIN GEÇMİŞİYLE HESAPLAŞIP HATALARINI GÖRMESİ VE RADİKAL, EZBERCİ, SLOGANCI İFADELERİ KOŞULSUZ KABUL ETMEYİP SORGULAMASI, DÜŞÜNSEL MEKANİZMASINI ZORLAMASI DA BİR ERDEMLİLİKTİR. İNSANLAR ARTIK ÖNCE KENDİ KİMLİKLERİNİN SAHİPLENMESİNİ YAŞIYORLAR. OKUYUN BİRAZ…ÖNCELİKLE SİTEYİ KURAN ARKADAŞIMIZ !!!

  64. Konur Can

    18 Ağustos 2007

    Kurtler, Biz Turklerden cok farkli etnik farkliliklari olan azinliktir.Turklerle karistirilmamalidir.Turklere karsi katliam,cinayet organize etmeleri sadece emperyalizmin bir oyunu olarakta ele alinmamalidir.Mucadele etmekten yilmamaliyiz.Olay toprak almayla ilgilidir.Ermenilerle iliskileri tartisilamaz.Ekonomik kalkinmamislik,egitimsizlik,feodal gerekceler gecersizdir.Butun bunlar gecmiste denendi.Simdi Ege bolgesi muazzam bir KURT kusatmasi altinda.Devamli uremeleri politik amaclidir.Bu kusatmalar serisine simdide TBMM eklendi.Turkler cok dikkatli olmalilar.Olaylar saka olmaktan cikti.

  65. apocu gençlik

    18 Ağustos 2007

    TAMKÜRTEN TAMTÜRKE SANA ÇOK KISA YAZICAM SENİNKİLER BÖYLE ORTALIĞI BOZARSA O ZAMAN İŞTE GERÇEK Bİ DEVLET KÜRARIZ HEMDE İSMİ KÜRDİSTAN OLMAZ ÜZERE OK LAFLARINA DİKAT ET

  66. konur Can

    19 Ağustos 2007

    Kurtler, Turkiye’nin karin sancisidir.Bu meselenin cozumu elbetteki duzenli ordularla mumkun olamaz. Rahmetli Binbasi Erseverinde dile getirdigi uzere gerilla harbi ile cevap verilir.Askerlerimiz Kurtlerin kirli savasinda canli hedef oldular.Hergun cenaze kaldiriyoruz.Turkler tarihinde ilk kez icinden hancerlenmedi. Bu vahseti Yunan bile yapmamisti. Simdide,Emperyalist efendilerine APO icin af cikarilmasi icin yalvarmaktalar, cezaevi kosullarindan sikayet etmekteler.Buna mukabil dusman dilini,kulturunu cok iyi anlayip konusabilen,pesmerge kiyafetinde Turk Cengaverler organize edilmeli,dogu anadolu daglarinda konusulundurulmalidir. Buralarda Turk Askerinin gorevi bu cengaverlere silah,yiyecek ikmal lojistik destegi saglamak olmanin disinda, uniformali asker yakin catismadan uzak tutulmalidir. Bu arada Turkler gozunu dort acmali.Pravakasyonlarada gelmemeli. Simdi,TBMM’ye kadar sizmis Kurt unsurlar, Arap destekli islamci cetelerle Ulus Devlete saldiracaklarida akildan cikarilmamalidir.Sabretmesini ogernmeliyiz.Tarihte Turk Ulusuna karsi olusturulan Cin setleri,Bizans surlari nasil para etmediyse,bugun icinde boyle. Acikcasi,Turkiye bugun bunlara benzer kusatma altindadir.Emperyalizim enerji pazarlarini ve kaynaklarini siyasi olarak kontrol etmek icin olusturdugu yapay Kurt sorunu ve buna alet olan Kurt unsurlari cok iyi tanimaliyiz. Buna mukabil;Turksuz Musul,Kerkuk alev, alev yaniyor.Turk Bayraginin dalganmadigi bu iki ilimizde baris hic bir zaman saglanamaz.Gangesterler tarafindan elimizden alinan Musul,Kerkuk Turk Misaki millisine geri donmesi tartismasizdir. Daha dogrusu;Musul,Kerkuke barisi MEHMETCIK getirebilir.Bu boyle biline.

  67. mehmet sevim

    19 Ağustos 2007

    sayın mehmet taşdemir ben mardinli bir kürtüm ama daha sülalemde kızını başlık parasıyla veren hiç kimseye görmedim
    ha veren olmuştur oda yüzde bir ama nedense kürtüm deyınce batılının aklına hep kızını satan geliyor ona bakarsak eyer ben antalyada yaşıyorum şuan ve antalyada karısını başka erkelerin koynuan koyan erkekleri görmüşüm o adam için bütün türkleri ben eşler