DİYET

M. Kerem Doksat      19 Şubat 2018 Pazartesi      3268

Sevgili Mekâncılar,

Marsilya’daki seyahatimizden yeni döndük. Her ırk, din ve etnik gruptan insan orada barış içerisine yaşıyor.

Fransız Rivierası da diyebileceğimiz bu şehirde sadece bir milyon kişi yaşıyor ama refah seviyeleri çok yüksek.

***

Dönüşte uçaktaki ikram –alkollü içkiler de dâhil- mükemmeldi ama ben sadece ayran ve Diyet Cola içtim çünkü pazı adalesinden yapılan Victoza Ampul’ü tekrar yaptırmaya başladım.

Bu ilacı kullanırken maazallah büyük abdestiniz gelirse diye tedbirli olmanız gerekiyor.

Tabii ki bunu kendim almadım; tartışmasız Türkiye’nin en iyi Diyabet ve Endokrinoloji Uzmanlarından biri olan Prof. Dr. Zeynep Oşar Siva daha önce de tavsiye etmişti.

İlk kullandığımda 18 kilo vermiştim. Bu ilacı kullanırken ağzınızdan bir mikrogram bile şeker (karbohidrat) bile girerse derhâl ishal yaparak caydırıcı bir etki de sağlıyor. Sekreterimden ne kadar diyabetikler için imal edilmiş ürün varsa aldırmasını rica ettim.

can ataklı ile ilgili görsel sonucu

Diyabetim yok, bir yanlış anlaşılma olmasın ama hiç olmazsa 50 sene daha

yaşayıp- son bilimsel araştırmalar bu sürenin 200 seneye kadar

uzayabileceğini gösteriyor- hem Atatürk’ümüzü anlatan bir kitabı, hem de

Evrimsel Psikiyatri’yi olabildiğince anlaşılabilir bir lisanla yazıp yayınevine

göndermek. Kırmızı Kedi’den aradılar, bir de Sayın Hasan Alter var.

Bu sefer birazcık da olsa kâr edebilmeyi istediğim için epey emek harcıyorum.

***

Seneler önce Büyük Kulüp’te bir konferansta tanıştığım Diyetisyen Canan Uysal’ın verdiği diyet listesine de harfiyen riayet ediyorum.

Daha KKTC’ye ve muhtemelen Bakü’ye ve diğer Avrupa ülkelerine seyahat etmeyi planlıyoruz Neslim’le

Değerli arkadaşım Sabri Kurdoğlu’nun tavsiyesine uyup, Classis Golf Century Clup üyeliğime son verdim ama diğer bütün âzâlıklarım devam ediyor.

***

Alkollü içkiden vazgeçmem için sadece irademi kullandım ve en az iki sene ağzıma koymayacağım ve 90-100 Kg civarına düşecek, bütün diğer sosyal faaliyetlerime devam edeceğim.

Atatürk Havaalanı bir süre sonra Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, İstanbul'da 3. Havalimanının yolcu hizmetlerinin faaliyete geçmesiyle Atatürk Havalimanı’nın kademeli olarak kapatılacağını belirtti.

Arslan, Osmangazi Köprüsü'nde fiyat indirimiyle köprü geçişlerinde yüzde 30'luk artış olduğunu söylemiş.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, NTV’nin gündeme ilişkin sorularını cevaplamış.

3. havalimanı çalışmaları hakkında bilgi veren Arslan, “1,5-2 ayda bir ziyaret ediyorum. Bugün yüzde 40’lar mertebesinde inşaatın gerçekleşmesi, yaklaşık 22 bin 500 arkadaşla birlikte üç vardiya çalışılıyor. Yazın bu sayı 30 bine çıkacak. Hedef 2018 ilk çeyrekte birinci fazı açmak.

Umduğumuz gibi hızlı ilerliyor. Bulunduğu coğrafya zor” demiş.

Atatürk’ün Manevi Kızı Sabiha Gökçen Havalimanı'nda ikinci pistin inşaatının sürdüğünü belirten Bakan Arslan “yeni İstanbul Havalimanı'nın uçuş koridoru Atatürk Havalimanı ile aynı. Yolcu hizmetleri anlamında açılış sonrası geçiş süreci bittikten sonra hizmet tamamen yeni havalimanından verilecek. Yangın, sağlık gibi uçaklar hariç tamamen İstanbul'a hizmet edecek yeni bir alan olacak. Net olan bir şey var ki, Atatürk Havalimanı ile yeni havalimanı birbirine alternatif değil. Atatürk Havalimanı, kademeli olarak kapatılacak” diye konuştu.

***

“KANAL İSTANBUL'DA FİNANS MODELİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Arslan, Kanal İtanbul projesiyle ilgili olarak şunları söyledi: "Bİrçok alternatif çalışıldı, belli bir aşamaya gelindi. Bu projenin finans modelini kurgulamaya çalışıyoruz. Hedefimiz yöntemin adını koyup, inşaatını başlatacak süreçleri başlatmak. Modern bir şehir kurmayı planlıyoruz. Birçok bakanlık birlikte çalışıyoruz."

"OSMANGAZİ'DEKİ İNDİRİMLE GEÇİŞLER YÜZDE 30 ARTTI"

Köprü ve otoyollara yapılan fiyat artışlarıyla ilgili olarak Bakan Arslan şöyle konuşmuş: "1 Ocak'ta fiyatlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün fiyatı güncellendi. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde biz bazı yıllarda enflasyon oranında zam yaptık, bazı yıllarda masraflar yaptık. Bunlar fiyatlara giydirilemedi. Her iki köprüde de ciddi yenilemelere gittik. Yasal mevzuat da fiyatın yansıtılmasını öngörüyor. 4,75 olan ücret 7 lira oldu. Osmangazi Köprüsü de diğer otoyollar gibi olmakla birlikte İzmir'e kadar bu projeyi devam ettirmemiz gerekiyor. Bunu bütün olarak değerlendirmemiz gerekiyor. İnsanlar Osmangazi Köprüsü'ne geldiklerinde para mı vereyim, körfezi mi dolaşayım algısı var. Köprü çok daha elverişli ve uygun, fiyatı da onun için düşürdük. Geçişler çok daha artsın diye fiyatı düşürdük. Fiyat ayarlaması sonrası yüzde 30'luk bir artış var köprüdeki trafikte. "

"AVRASYA TÜNELİ'NDE GÜNLÜK GEÇİŞLER 26 BİNE GELDİ"

Ulaştırma Bakanı, Avrasya Tüneli'ndeki geçişlerle ilgili "Açılış sonrası ilk günler 20 binlerin üzerinde rakam geçti. Daha sonra düşüş oldu ama bugün 26 binlere geldi. İnsanlar Avrasya'yı kullandıkça bağlantı yollarını öğrendikçe trafiği artacak" şeklinde konuştu.

Yerli arama motoruyla ilgili çalışma yaptıklarını hatırlatan Arslan, “Bunu geliştirmek istiyoruz. Bizim değerlerimize uygun bir altyapıyla oluşturmayla ilgili çalışma sürüyor. Yerli e-posta sistemi kurarak verilerin ülkede kalması çok önemli. Kamu entegre veri merkeziyle ilgili etüt çalışması başlattık” demiş.

***

Şimdi merak ettiğim şey, bu “çılgınca projeden” kimler nemalanacak ve gene kimler bu sayede servetlerini arttırıp, daha çok göz önünde olmaları için teşvikler ve krediler alacak?

Türkiye’de yarın ne olacağını bilmeden yaşıyoruz ama hayat da, evrim de devam ediyor.

Bizler kalıcı olarak bir yere gitmeyeceğiz ama mesela ünlü modacı, “yamak” rumuzlu Barbaros Şansal’la en son Atatürk Havaalanında görüştüğümüzde bana yeni cep telefonunu verdi ve uzun süre İsviçre’de yaşayacağını söyledi!

***

Gerek tanıdıklarımdan, gerekse eski hastalarımdan bir kısmı da özellikle Batı Avrupa ülkelerine veya Kanada’ya gittiler…

Neslim’le ben ilke olarak buradayız…

Bütün cep telefonları dinlendiği için, önemli görüşmelerde ya kapatın ya da pillerini çıkartın ve pilleri doldururken de mutlaka kendiniz yahut çok güvendiğiniz birisi bu işlemi yapsın.

Aksi takdirde, ruhumuz bile duymadan bylocke yazılımı yüklenirse, Fetöcü diye başımızın belâya girmesi söz konusu olabilir.

***

Ulusal Kanal, Halk TV, National Geographic kanallarında evrimle ilgili programlar ve dokümanterler yayınlanmaya devam ediyor.

Baba tarafımdan akrabam olan Sayın Can Ataklı ile bu konudaki söyleşimizi paylaşmak istiyorum; kardeşi Cem de meslekdaşımızdır.

Bilim, sanat, edebiyat, dostluk, ketumiyet ve diğerkâmlık (özgecilik) rehberimiz olsun ve dilerim bu Aziz Millet Dünya durdukça payidar olsun.

Mehmet Kerem Doksat – Tarabya – 19 Şubat 2018

Paylaş Paylaş
Yeni Eklenen Yazılar

AĞRISIZ YAŞAMAK

Ağrı, vücut dokusuna zarar veren veya verebilme potansiyelindeki uyaranlara bağlı olarak ortaya çıkan, vücudun belli bir...

KÜRT SORUNU

25. 11. 2006'da memleketimizin önde gelen terör uzmanlarından Ercan Çitlioğlu'nun dâvetlisi olarak Bahçeşehir Üniversite...

KOSOVA'NIN BAĞIMSIZLIĞI VE PANDORA'NIN KUTUSU

Biraz önce Kosova'nın bağımsızlığı ilân edildi ve Pandora'nın Kutusu açıldı!Bir Türk ve Müslüman olarak sevinemiyorum. S...

SERDAR AKİNAN'IN PEK DE KATILMADIĞIM YAZISI'

Akşam Gazetesi'nin yazarlarından ve televizyoncu Serdar Akinan bu sefer altına imza atmayacağım, atamayacağım, bir öncek...

İZMİRDE İTİBARINI TAZELEYEN BİR MEKAN ALTINKAPI

İzmir Hilton Oteli'nde ve Altınkapı Restoran'da başımıza gelenleri yazmıştım. Biraz evvel Sayın Cüneyt Altınkapı aradı...