İLK KONGREMİZ

M. Kerem Doksat      26 Eylül 2016 Pazartesi      2929

Geçen benin, eski asistanım Prof. Dr Ayten Eroğan’ın ve karım Sevgili Neslim’in çabalarıyla ilk Çocuk Ergen ve Genç Psikiyatri kongresini başarıyla yaptık.

Cevahir Asya Oteli’ndeki kongreye pek çok değerli bilim adamı katıl. En ilginç konuşmalardan biri de din ve psikiyatri, sufizmin tedavisindeki konularındaydı.

Çocuk ve Erişkin Klinik Psikiyatri Derneği

Prof. Dr. Ayten Erdoğan

Prof. Dr. Mehmet Kerem Doksat

Prof. Dr. Orhan Doğan

Yrd. Doç. Dr. Neslim G. Doksat

Bu derneği kurmak için pek çok aşamadan geçtik ama başardık.

***

Kadim Dostum Prof. Dr. Mehmet Sungur’un çağırdığı yabancı konuşmacı da Katolik'ken Budizm’e geçmiş, mükemmel derecede İngilizce konuşan bir Profesördü. Din ve Psikiyatri konusunda verdiği konferans büyük ilgi topladı. Prof. Dr. Bayram Karasu'dan bahsettim ama tanımıyormuş. O da terapilerinde dini kullanır.

Ben Bipolar Bozukluk’taki gelişmeleri anlattım.

Prof. Dr. İlkin İçelli ve zarif karısı Sümer Hanım da oradaydılar, keyifli bir akşam yemeği yedik. Zarif kıları da onlarla beraber İzmir'den gelmişlerdi,i O da demansla ilgili mükemmel bir sunum yaptı.

***

Prof. Dr Engin Eker- halen Dünya Alzheimer Derneği başkanı- Demans ve tedavisi konusundaki yenilikleri anlattı.

Eski Karım Nurperi de güzel bir konuşma yaptı. İzmirli Sermin Kesebir de konusunu çok güzel anlattı.

Prof. Dr. Erdal Işık “dirençli depresyonu” başarıyla sundu.

Sevgili Prof. Dr. Nesrin Dilbaz da güzel bir konuşma yaptı.

Düzenlemeden sorumlu Evren Bey önemsiz bir kaza geçirdi ama hemen toparlandı.

Bakırköy’den Doç. Dr Cüneyt Evren bağımlık konusundaki gelişmeleri anlattı. Her zamanki gibi hitabeti çok iyiydi.

Eski Asistanlarımdan Kıbrıslı Arzu da dinleyiciler arasında. O da köken olarak Cerrahpaşalıdır.

Yemekte bir anda Sevgili Profesör Dr. Mine Özmen ve kocasıyla karşılaştık. Eski günlerden söz ettik. Camiadaki üzücü gelişmelere hiç değinmedik, gerek yoktu.

***

Mehmet, zarif esi ve yabancı konuşmacı bizi Kolcuuğlu Kepaçısı'nda yemeğe davet ettiler. Çok sigara ve nargile içen vardı. Çok az bir şey yedim çünkü diyetteyim ama o bile doymama yetti.

Arabalarımıza atladığımız gibi otele döndük. Hemen hiç kimse alkollü içki içmedi. Portakal suyu, Diyet Cola ve Fanta yedik.

Köfteler ve rosto çok lezizdi. Neslim'in ısrarına rağmen sadece üç köfte yedim.

***

Düzenleme kurulu bize bir jest yaparak oda ve konaklama ücretimizi ödedi.

Herkes yorulmuştu, biz arabamızla İstanbul'a döndük.

Sonuçta katılan herkes memnun oldum.

Pek çok değerli bilim adamı başarıyla sunumlarını yaptılar.

Prof. Dr Köksal Alptekin tabii ki şizofreniyle ilgili gelişmeleri  anlattı.

***

Adalar manzarası pek güzeldi, Aklına Dalan Bey'in mavi gözleri geldi.

Bütün katılan bilim adamlarını teker teker selamladım ve sahneye çıkıp terik etti..

Hepsi de seneye tekrar geleceklerini söylediler.

Bizler de bu aralar çok artan kogrrelerden bizimkine gelecekleri söylediler.

***

Dilerim bunların sayını daha da artsın ve bilim dünyamıza katkıda bulunmaya devam etsinler.

Herkese sağlık, esenlik ve barış dolu günler diliuyorum.

Sevgim ve saygımla...

Mehmet Kerem Doksat - Tarabya .26.09.2016

Paylaş Paylaş
Yeni Eklenen Yazılar

AĞRISIZ YAŞAMAK

Ağrı, vücut dokusuna zarar veren veya verebilme potansiyelindeki uyaranlara bağlı olarak ortaya çıkan, vücudun belli bir...

KÜRT SORUNU

25. 11. 2006'da memleketimizin önde gelen terör uzmanlarından Ercan Çitlioğlu'nun dâvetlisi olarak Bahçeşehir Üniversite...

KOSOVA'NIN BAĞIMSIZLIĞI VE PANDORA'NIN KUTUSU

Biraz önce Kosova'nın bağımsızlığı ilân edildi ve Pandora'nın Kutusu açıldı!Bir Türk ve Müslüman olarak sevinemiyorum. S...

SERDAR AKİNAN'IN PEK DE KATILMADIĞIM YAZISI'

Akşam Gazetesi'nin yazarlarından ve televizyoncu Serdar Akinan bu sefer altına imza atmayacağım, atamayacağım, bir öncek...

İZMİRDE İTİBARINI TAZELEYEN BİR MEKAN ALTINKAPI

İzmir Hilton Oteli'nde ve Altınkapı Restoran'da başımıza gelenleri yazmıştım. Biraz evvel Sayın Cüneyt Altınkapı aradı...